|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300108200 | TÜRKİYE CUMHURİYETİ TARİHİ - II | Zorunlu | 4 | 8 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Bu ders, Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin nasıl ve hangi aşamalar sonucunda oluştuğu hakkında öğrenciye temel bilgileri kavratacak, Atatürk’ü, Atatürkçü düşünce sistemini, Atatürk ilke ve inkılâplarını benimsetecektir. Ayrıca Türkiye Cumhuriyeti Devleti’ndeki kurum ve kuruluşlar hakkında yeterli bilgiye sahip olmalarını ve devrim ideolojisini kavramalarını sağlayacaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Toplumsal sorumluluk bilinciyle, bireysel veya grup çalışması ortamında toplumdaki tarihe olan ilgiyi artırabilecek, konferans ve seminer gibi faaliyetlerde daha fazla kişiye hitap ederek toplumsal aydınlanmaya katkıda bulunacaklardır. | 7 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır. | 8 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluşunu, yeni bir devlet ve toplum düzeninin oluşturulmasını kavrayıp, bu yönde özgün çalışmalar yapacaklardır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 19 Mayıs 1919 yılından 10 Kasım 1938 yılına kadar geçen sürede; Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin kuruluş aşamaları, siyasi, askeri, ekonomik, sosyal alandaki Atatürk devrimlerinin esasları ve aşamaları değerlendirilecektir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Halk Evleri: Kuruluşu, amaçları ve faaliyetleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Köy Enstitüleri: Kuruluşları, örgütlenmesi ve eğitim faaliyetleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Atatürk’ün Yurt gezileri ve yaptığı konuşmaları. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Türkiye’de laikliğin gelişim süreci, laikliğe giden yol. | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Atatürk, hayatı, eserleri ve kişiliği. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Türkiye’de seçimler: 1923-1927-1931-1935. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Atatürk’ün Büyük Nutku | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | 1921-1924-1961 anayasaları ve anayasa değişiklikleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Atatürk Dönemi Türk Dış Politikası:Türk-Fransız ilişkileri | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Türk-İngiliz ilişkileri. | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Türk-Sovyet ilişkileri. | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Türk-İtalyan ilişkileri | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | 1960 ve 1980 askeri darbeleri ve düşündürdükleri. | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Selami Kılıç, II. Meşrutiyet’ten Cumhuriyete Türk Devrimi ve Fikir Temelleri, İstanbul, 2005; Feroz Ahmad, Modern Türkiye’nin Oluşumu, İstanbul, 1995; Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye’nin Tarihi, İstanbul, 1995; Hakkı Uyar, Tek Parti Dönemi ve Cumhuriyet Halk Partisi, İstanbul, 1999; Şerafettin Turan, Türk Devrim Tarihi, I-V, İstanbul, 1991; Türkiye Cumhuriyeti Tarihi, II, Atatürk Araştırma Merkezi, Ankara, 2002; Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1914-1980, Ankara, 1983; Mete Tunçay, Türkiye Cumhuriyeti’nde Tek parti Yönetiminin Kurulması (1923-1931), Ankara, 1981; Ergün Aybars, İstiklal Mahkemeleri, I-II, 1920-1927, İzmir, 1988. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|