Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
130300107103SÖMÜRGECİLİK TARİHİ - IZorunlu472
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
18.ve 19. yüzyıllarda Avrupa ülkelerinin diğer Dünya ülkeleriyle sömürgecilik ilişkilerini incelemek ve aktarmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet Dağlar
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
3Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
4Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir.
5Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
6Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır.
7Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir
8Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir
9Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır
10Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır
11Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır
12Türk Dili’nin yazım kurallarına hâkim olacaklar ve çalışmalarında en iyi şekilde kullanacaklardır
13Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır
14Öğrenci gelişimi boyutunda; öğrenciyi tanıma becerisine sahip olma, öğretimi plânlama boyutunda; ders etkinliğini nasıl yürüteceğini bilme davranışlarına sahip olacaklardır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Coğrafi keşifler sonrası hammade ve pazar ihtiyacının ortaya çıkmasına paralel olarak 18. ve 19. Yüzyıllarda Avrupalı devletler arasındaki sömürgecilik mücadeleleri.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Sömürgecilik ve MerkantilizmTeorik ders, okuma, kaynak tarama
2Keşif hareketleri ve etkileriTeorik ders, okuma, kaynak tarama
3Sömürgecilik faaliyetlerinin ekonomik sebebleriTeorik ders, okuma, kaynak tarama
4Afrikada sömürgecilik faaliyetleri ve keşif hareketleriTeorik ders, okuma, kaynak tarama
5Kongo ve Orta Afrikada sömürgeci güçlerTeorik ders, okuma, kaynak tarama
6Batı Afrika ve Nijeryada sömürgeci güçlerTeorik ders, okuma, kaynak tarama
7Almanya ve Fransanın Batı Afrikadaki faaliyetleriTeorik ders, okuma, kaynak tarama
8Ara Sınav
9Doğu Afrikadaki ilk sömürgecilik hareketleriTeorik ders, okuma, kaynak tarama
10Doğu Afrikada İngiliz-Alman rekabetiTeorik ders, okuma, kaynak tarama
11Sudan meselesiTeorik ders, okuma, kaynak tarama
12Madagaskar Adası ve FransaTeorik ders, okuma, kaynak tarama
13Portekizliler ve HindistanTeorik ders, okuma, kaynak tarama
14Portekizliler ve HindistanTeorik ders, okuma, kaynak tarama
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof.Dr.S.Selçuk Günay,Avrupa Sömürgecilik Tarihi 1986 Erzurum .Ders notu”; Marc Ferro,Sömürgecilik Tarihi2002 İstanbul; Raimando Luraghi,Sömürgecilik Tarihi,2002 İstanbul
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
ÖÇ7             
ÖÇ8             
ÖÇ9             
ÖÇ10             
ÖÇ11             
ÖÇ12             
ÖÇ13             
ÖÇ14             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr