|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300106200 | YAKINÇAĞ AVRUPA TARİHİ - II | Zorunlu | 3 | 6 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Yakınçağ Avrupasında meydana gelen siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmelerin incelenmesi | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Mehmet Güneş | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 3 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 4 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 5 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 6 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 7 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 8 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 9 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 10 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 11 | Viyana Kongresinden sonra Avrupadaki yeni statü ve ittifaklar sistemini öğrenir. | 12 | Viyana Kongresinden sonra Avrupadaki yeni statü ve ittifaklar sistemini öğrenir. | 13 | Avrupa da gelişen 1830 ve 1848 İhtilallarının neden ve sonuçlarını değerlendirir. | 14 | Avrupa da gelişen 1830 ve 1848 İhtilallarının neden ve sonuçlarını değerlendirir. | 15 | Birinci Dünya Savaşını hazırlayan sebep ve sonuçlarıyla birlikte savaş sonrası kurulan yenidünya düzeni analiz eder. | 16 | Birinci Dünya Savaşını hazırlayan sebep ve sonuçlarıyla birlikte savaş sonrası kurulan yenidünya düzeni analiz eder. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Yakınçağ Avrupa'sında 1848 İhtilallerinden 1. Dünya savaşına kadar meydana gelen siyasi, sosyal ve ekonomik gelişmeler. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | İngiltere’de burjuvazi devrimi | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Amerikan bağımsızlık savaşı | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Yakınçağ Başlarında Avrupa | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | 1789 Fransız İhtilalını hazırlayan ortam | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | 1789 Fransız İhtilalı | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Fransız İhtilalı ve Avrupa | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Fransa’da Napolyon Bonapart dönemi | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Napolyon’un Mısır’ı işgali | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Napolyon’un düşüşü ve Avrupa siyasetinde yol açtığı sorunlar | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Viyana Konferansı | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Viyana Statüsün Korunması için alınan önlemler | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Viyana Statüsüne karşı sosyal ve siyasi tepkiler | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Sonuç ve değerlendirme | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Ankara: TTK Yayını, 1999.; N.V. Yeliseyeva, Yakın Çağlar Tarihi, İstanbul: Yordam Kitap, 2010Leo Huberman, Feodal Toplumdan Yirminci Yüzyıla, İstanbul: İletişim Yayınları, 2009Stephan J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler, Ankara: Dosr Kitapevi, 2004Daniel Guerin, Fransada Sınıf Mücadelesi 1793-95, İstanbul: Yazın Yayıncı | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 8 | 4 | 32 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|