|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300105105 | TARİH SOSYOLOJİSİ | Zorunlu | 3 | 5 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Sosyoloji-tarih ilişkisinden yola çıkarak tarihin sosyolojik boyutunu ele almak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Serpil Sönmez | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Tarih ve topluma ilişkin temel kavramları tanımlar. | 7 | Tarih ve toplum içerisindeki unsurları biraraya getirip genellemelere ulaşır. | 8 | Tarih ve toplumu meydana getiren unsurları değerlendirir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarih ve toplum üzerine yaklaşımlar, tarih-toplum ilişkisi, tarih sosyolojisi çalışmaları, Türk tarihinin sosyolojik analizi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tarih ve toplum üzerine yaklaşımlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | Diyalektik materyalizm-İslam’ın tarih düşüncesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | Türk sosyolojisinde tarihin yeri | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | İbni Haldun’un sosyoloji ve tarih anlayışı | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Max Weber: Bilim, Sosyal Bilim, Metodoloji ve Belli tarihi yaklaşımlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Tarih tezine sosyal yaklaşımlar | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Türk toplumunun yapısı mülkiyet biçimi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Türkiye’de milli tarih tezi ile ilgili görüşler | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Ortaasya Mezopotamya kültürü | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Türk tarihine bütüncül bir bakış | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Yazıtlar ve destanlar sosyolojisi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Destanlarda aile ve evlilik | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | Oğuz destanının dünya görüşü | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Ramazan Yelken, Tarih Sosyolojisi, Vadi Yayınları, Ankara 2007
Orhan Türkdoğan, Türk Tarihinin Sosyolojisi, Turan Yayıncılık, İstanbul 1996
Ferdan Ergut-Ayşen Uysal, Tarihsel Sosyoloji, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul 2007
Doğan Ergun, Sosyoloji ve Tarih, İmge Yayınları, Ankara 2005
Korkut Tuna, Yeniden Sosyoloji, Karakutu Yayınları, İstanbul 2002
Peter Burke, Tarih ve Toplumsal Kuram, Tarih Vakfı Yayınları, İstanbul 2000
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 1 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 5 | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|