|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300105303 | OSMANLI TARİHİ - III (1622-1789) | Zorunlu | 3 | 5 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | 1622-1789 yılları arası Osmanlı Siyasi Tarihini kavratmak | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Serpil Sönmez | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Osmanlı Devleti’nin güç kaybına uğradığı dönemlerde Osmanlı-Avrupa mukayesesinin yapılması, ayrıştırılması. | 7 | Osmanlı Devleti’nin zirvede olduğu dönemden sonra çağdaşları ile ilmî, dinî, teknik, ekonomik yönlerden karşılaştırılması, Osmanlı’nın çağdaşlarına göre güç kaybına uğramasının arkasında hangi faktörlerin yattığının belirlenmesi | 8 | Osmanlı İmparatorluğu’nun mutlak monarşiden meşruti monarşiye ve cumhuriyete geçişte niçin geç kaldığının sosyal, kültürel boyutlarıyla ortaya konulması |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Osmanlı Tarihinin 1622-1789 yılları arası döneminde siyasi olaylarının incelenmesi ve çağdaşlarıyla olan siyasi ilişkilerin değerlendirilmesi. Bu dönemde Osmanlı Devletinde görülen iç ve dış olaylar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | II. Osman dönemi, Lehistan meselesi, İsyan ve sonuçları, II. Osman’ın katledilmesi; I. Mustafa Zamanı | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | IV. Murat, Sultan İbrahim IV. Mehmet Zamanları | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | II. Mustafa’nın cülusundan Karlofça’ya kadar gelişen olaylar. Kutsal ittifak ve Osmanlı savaşları | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Karlofça Antlaşması’ndan sonra iç Olaylar, Edirne vakası, idari, mali, askeri ıslahatlar | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Prut seferi ve sonuçları | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Osmanlı Rus ilişkileri | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | 1711 sonrasında Osmanlı-Venedik ve Osmanlı-Avusturya savaşları | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Lale Devri ve önemi, Patrona Halil İsyanı ve sonuçları | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | 1730-1736 sonrasında Osmanlı, Irak, İran, Azerbaycan ilişkileri ve gelişen olaylar | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | 1736-1740 arasında Osmanlı-Avusturya ve Osmanlı-Rus savaşları ve sonuçları | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Osmanlı İran savaşlarının ikinci safhası: 1737 sonrasında vuku bulan hadiseler | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | Küçük Kaynarca, Yaş, Ziştovi Antlaşmaları Süreci ve konjonktürü | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Genel Değerlendirme | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Niyazi Berkes, Türkiye’de Çağdaşlaşma; Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, Filiz Kitabevi, İstanbul; İlber Ortaylı, İmparatorluğun En Uzun Yüzyılı, İletişim Yayınları, İstanbul.; Donalt Quataert, Osmanlı İmparatorluğu 1700-1922, İletişim Yayınları, İstanbul. ;Erick Jan Zürcher, Moderleşen Türkiyenin Tarihi, İletişim Yayınları, İstanbul, Erhan Afyoncu, Sorularla Osmanlı İmparatorluğu
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|