|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300102201 | İSLAM TARİHİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Hz. Peygamber sonrası Hilafet tartışmaları ve Dört Halife Devri olayları. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Prof. Dr. Ali İPEK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir. | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Dört Halife Devri siyasî tarihini özetleyebilme. | 7 | İslâm fetihlerini ve İslâm Devletinin yayılmasının dinamiklerini belirtebilme. | 8 | Mezhepler konusunu analiz edebilme. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hz. Peygamber sonrası Hilafet tartışmaları Hz. Ebubekir, Hz. Ömer, Hz. Osman Devri fetih hareketleri, Hz. Osman ve Hz. Ali devri iç karışıklıklar, Kerbela vak’ası ve Hz. Hüseyin’in şehadeti sonrası İslam toplumunda cereyan eden ayrılıklar. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Halife Ebubekir’in halife seçilmesi ve dönemin önemli olayları. | okuma, anlatım, tartışma | | 2 | Halife Ömer’in Halifeliği. | okuma, anlatım, tartışma | | 3 | Halife Ömer Devri Fetih hareketleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 4 | Halid b. Velid ve fetihleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 5 | Halife Osman’ın halifeliğinin ilk dönemi fetih hareketleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 6 | Halife Osman’ın halifeliğinin ikinci dönemi iç olaylar ve Hz. Osman’ın şehadeti. | okuma, anlatım, tartışma | | 7 | Halife Ali dönemi. | okuma, anlatım, tartışma | | 8 | Ara Sınav. | | | 9 | Hz. Ali’nin şehadeti ve Harici olayları. | okuma, anlatım, tartışma | | 10 | Dört halife devrinin değerlendirilmesi. | okuma, anlatım, tartışma | | 11 | Halife Ebubekir’in, Halife Ömer’in, Halife Osman’ın ve Halife Ali’nin kişilikleri. | okuma, anlatım, tartışma | | 12 | Hz. Hasan’ın Halifeliği, Hüseyin'in hayatı, Kerbela Vak’ası ve İslam dünyasına etkileri. | okuma, anlatım, tartışma | | 13 | İslam’da ilk ayrılıklar ve Mezheplerin ortaya çıkışı. | okuma, anlatım, tartışma | | 14 | Mezhepler arası mücadeleler. | okuma, anlatım, tartışma | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Bartold, W. (çev. Fuat Koprülü), (1939) İslam Medeniyeti Tarihi, Ankara. 2. Hitti, Philip H. (çev. Salih Tuğ),(1986) Siyasi ve Kültürel İslam Tarihi (IV Cilt), İstanbul, Boğaziçi Yayınları. 3. Sarıcık, Murat, Dört Halife Dönemi, (2013), Ankara. 4. Lewis, Bernard (çev. H.D.Yıldız) (1969), Tarihte Araplar, İstanbul. 5. Zeydan, Corci (çev. Z. Meganiz) (1328/19..), İslam Medeniyeti Tarihi (IV Cilt), İstanbul (Osmanlıca) 6. Wellhausen, J. (çev. Fikret Işıltan) (1996) İslamiyetin İlk Devrinde Dini-Siyasi Muhalefet Partileri, Ankara . | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 3 | 39 | Alan Çalışması | 8 | 2 | 16 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|