|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130300101104 | TARİH METODOLOJİSİ VE BİBLİYOGRAFYA - I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Tarih ilminin metodunu kavramış tarihçiler yetiştirmek. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğretim Üyesi Mustafa ÖZYÜREK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir. | 2 | Bilimsel araştırmalar yaparken açık fikirli olma, farklı görüşlere açık olma, kuşkucu olma, yeterli kanıt olmadığında kararı erteleyebilme gibi davranışları kazanacak, çalışmalarını sabırlı ve özenli olarak yürütebileceklerdir. | 3 | Modern tarih araştırma ve yazma yöntemlerini bilimsel etik kurallarına bağlı kalarak uygulayacaklardır. | 4 | Tarih bilimine yardımcı diğer disiplinleri de öğrenerek, araştırma ve çalışmalarında yardımcı olacak olan bilim dallarından müspet yönde yararlanabileceklerdir | 5 | Arşiv, kütüphane ve dokümantasyon bilgisine sahip olacaklardır. Ayrıca bu kaynakların orijinalliğine uygun bir biçimde değerlendirilerek akademik camianın bilgisine ve hizmetine sunacaklardır. | 6 | Bilgi teknolojilerini öğrenerek yapacakları çalışmalarda ve sunumlarda bu teknolojiyi iyi derecede kullanabilecekler ve görsel olarak da tarihi konuları insanların zihninde canlandırarak tarihe daha fazla ilgi uyandırabileceklerdir. | 7 | Tarihi süreç içerisinde yaşanmış dönemleri çağlara ayırıp ayrı ayrı derinlemesine inceleyerek öğrenmiş olacaklardır. Eskiçağ, Ortaçağ, Yeniçağ, Yakınçağ ve Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanlarını içeren olguları kavrayarak bunlarla ilgili kaynaklara ulaşabileceklerdir. | 8 | Alanıyla ilgili konularda bilgi ve görüşlerini yazılı ve sözlü aktarabilme, alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir anlayışla değerlendirebilme, bağımsız çalışabilme ve sorumluluk alabilme, birlikte çalışmaya yatkın olabilme, öğrenmeyi öğrenebilmek ve yönetebilme, alanının gerektirdiği bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme, alanındaki temel bilgileri izleyebilecek ve meslek çevresiyle iletişim kurabilme becerilerini kazanacaklardır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Tarih ilminin tanımı, felsefesi, yardımcı bilimleri, araştırma ve yazma yöntemleri, kapsamı, yararı, amacı ve usulleri öğretilir.
Bir eser kaleme alabilmek için eserin hazırlık aşaması ve dipnot verme yöntemleri gösterilir. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Tarih metodolojisi dersinde okutulacak eserlerin incelenmesi. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 2 | Tarih ilminin müverrihlere göre tanımı. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 3 | Tarih Felsefesi | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 4 | Tarihin amacı, yararı ve kapsamı. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 5 | Tarihe yardımcı bilim dalları. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 6 | Tarihte yazılı ve sözlü kaynakların kullanımı. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 7 | Tarih metodolojisinde 6 T kuralının aktarılması. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Kaynakların tespiti, tasnifi ve tahlili. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 10 | Kaynakların terkibi, tendiki ve teşhisin koyulması. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 11 | Tarih yazım türleri. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 12 | Eserin kaleme alınması. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 13 | Eserin bölümlere ayrılması ve çerçevesinin çizilmesi. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | | 14 | Dipnot çeşitlerinin gösterilmesi ve bibliyografyanın hazırlanması. | Teorik ders, okuma, kaynak tarama | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | A. Zeki Velidi Togan, Tarihte Usul, Enderun Kitabevi, İstanbul, 1985
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Kubbealtı Neşriyat, İstanbul, 1998
E. Hallett Carr, Tarih Nedir?, İletişim Yayınları, İstanbul, 2011
İbrahim Kafesoğlu, Tarih Metodu Ders Notları
David Thomson, Tarihin Amacı, Ege Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Yayını, İzmir, 1983 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 9 | 9 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 7 | 2 | 14 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|