Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000113TÜRK DİLİ - I Zorunlu112
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
2Türkiye Cumhuriyeti Devleti’nin ana ilkelerine bağlı, Türk Milli Eğitim sisteminin temel amaçlarına uygun, alanında bilgili ve deneyimli bireyler olarak yetişecektir.
3Türk dilinin kurallarını öğrenir
4Türk dilinin kurallarını öğrenir
5Günlük hayata dair sorunlarının çözümünde dili etkin kullanır ve kendisini ifade eder.
6Günlük hayata dair sorunlarının çözümünde dili etkin kullanır ve kendisini ifade eder.
7Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanıma
8Her alana ilişkin genel ve özel konulu bilgi kaynaklarını tür ve içerik olarak tanıma
9Resmî ve edebî yazışmalarda başarılı olur.
10Resmî ve edebî yazışmalarda başarılı olur.
11İletişimi güçlenir.
12İletişimi güçlenir.
13İnsan ilişkilerinde üstün özelliklere sahip olur ve sosyal ilişkileri olumlu düzeyde yürütür.
14İnsan ilişkilerinde üstün özelliklere sahip olur ve sosyal ilişkileri olumlu düzeyde yürütür.
15Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesi gelişir
16Sistematik düşünme yetenek ve kapasitesi gelişir
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Türk dili ve kompozisyon bilgileri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Dil kavramı, tanımı ve özellikleriokuma, anlatım, tartışma
2Kültür, Dil, Medeniyet ilişkisi ve yorumlanmasıokuma, anlatım, tartışma
3Türk Dil Tarihi - Türk dilinin bugünkü durumu ve yayılma alanlarıokuma, anlatım, tartışma
4Yazım kurallarıokuma, anlatım, tartışma
5Noktalama işaretleriokuma, anlatım, tartışma
6Yazım ve noktalama ile ilgili uygulamalar okuma, anlatım, tartışma
7Türkçenin ses bilgisi ve uygulamalarıokuma, anlatım, tartışma
8Ara Sınav.
9Kelime bilgisiokuma, anlatım, tartışma
10Cümle bilgisiokuma, anlatım, tartışma
11Kelime ve cümle bilgisi uygulamalarıokuma, anlatım, tartışma
12Kompozisyonla ilgili genel bilgilerokuma, anlatım, tartışma
13Kompozisyon yazımında kullanılacak plan ve uygulamaları okuma, anlatım, tartışma
14Kompozisyonda anlatım teknikleri ve uygulamalarıokuma, anlatım, tartışma
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Yakup Karasoy vd. Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ, Ankara 2004. Zeynep Korkmaz, Türk Dili Grameri, TDK, Ankara 2004.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım13226
Bireysel Çalışma13113
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma199
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
Okuma7214
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)75
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2             
ÖÇ3             
ÖÇ4             
ÖÇ5             
ÖÇ6             
ÖÇ7             
ÖÇ8             
ÖÇ9             
ÖÇ10             
ÖÇ11             
ÖÇ12             
ÖÇ13             
ÖÇ14             
ÖÇ15             
ÖÇ16             
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr