|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 130701603102 | BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA | Zorunlu | 2 | 3 | 6 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Öğrencilerin tarımsal meteoroloji parametrelerini ve aralarındaki ilişkileri tanıması, tarımsal meteorolojinin temel prensiplerini kavraması ve meteoroloji değerlerini işleme yöntemlerini öğrenmesi. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | | Öğrenme Çıktıları | 1 | Meteorolojinin tarımdaki önemini kavrayabilme ; | 2 | İklim elemanlarının ölçüm tekniklerini ve ifade şekillerini belirleyebilme; | 3 | Meteoroloji elemanlarının tarımdaki yeri ve önemini açıklayabilme; | 4 | İklim elemanlarının tarımsal faaliyetlere olan doğrudan ve dolaylı etkilerini kavrayabilme; | 5 | Bitkisel ve hayvansal üretim için gerekli teknik koşulların sağlanmasında hava olaylarının etkilerini göz önünde tutabilme; | 6 | Meteoroloji değerlerinin işleme ve değerlendirme tekniklerini açıklayabilme; | 7 | Tarımsal meteoroloji parametrelerini ve bunların aralarındaki ilişkileri açıklayabilme; | 8 | Bilinçli bir tarımsal üretim yapılmasında, meteorolojinin önemini açıklayabilme; | 9 | | 10 | | 11 | | 12 | | 13 | | 14 | | 15 | | 16 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | 1 Dersin amacı, dersin ne şekilde yürütüleceği, sınav şekli, dersten beklenen faydanın elde edilebilmesi için öğrencilerin üzerine düşen sorumlulukların neler olduğu anlatılacaktır. Ders içeriği, bu dersle kazanılacak beceri ve bilgilerin uygulamadaki yeri ve önemi belirtilecek, öğrencilerin beklentilerinin neler olduğu tartışılacaktır. Meteoroloji Bilimi’ne Giriş,
2 Atmosferin Bileşimi, Atmosfer Katları
3 Işık, Isı İletimi (Sıcaklık Değişimi)
4 Atmosferin Isınması ve Atmosferin Isınmasını Etkileyen Etmenler, Hava Sıcaklığının Ölçülmesi, Toprağın Isınması ve Isı İletimi
5 Sıcaklığın Günlük ve Yıllık Değişimi
6 Hava Neminin Tanımlanması, Hava Neminin Değişimi, Hava Neminin Ölçülmesi
7 Buharlaşma Şekilleri, Buharlaşmanın Ölçümü ve Hesabı
8 Ders tekrarı ve Ara Sınav
9 Havada Soğuma ve Yoğunlaşma, Bulutlar ve Bulutluluk
10 Yağışlar
11 Hava Basıncının Ölçülmesi, Hava Basıncının Zamanla Değişimi, Hava Hareketinin Oluşumu (Rüzgar)
12 Alçak ve Yüksek Basınç Merkezleri, Atmosferdeki Genel Hava Hareketi
13 Rüzgarın Ölçülmesi, Rüzgarın Günlük Değişimi, Yerel rüzgar çeşitleri
14 İklim rasatları | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin amacı, dersin ne şekilde yürütüleceği, sınav şekli, dersten beklenen faydanın elde edilebilmesi için öğrencilerin üzerine düşen sorumlulukların neler olduğu anlatılacaktır. Ders içeriği, bu dersle kazanılacak beceri ve bilgilerin uygulamadaki yeri ve önemi belirtilecek, öğrencilerin beklentilerinin neler olduğu tartışılacaktır. Meteoroloji Bilimi’ne Giriş, | | | 2 | Atmosferin Bileşimi, Atmosfer Katları | | | 3 | Işık, Isı İletimi (Sıcaklık Değişimi) | | | 4 | Atmosferin Isınması ve Atmosferin Isınmasını Etkileyen Etmenler, Hava Sıcaklığının Ölçülmesi, Toprağın Isınması ve Isı İletimi | | | 5 | Sıcaklığın Günlük ve Yıllık Değişimi | | | 6 | Hava Neminin Tanımlanması, Hava Neminin Değişimi, Hava Neminin Ölçülmesi | | | 7 | Buharlaşma Şekilleri, Buharlaşmanın Ölçümü ve Hesabı | | | 8 | Ders tekrarı ve Ara Sınav | | | 9 | Havada Soğuma ve Yoğunlaşma, Bulutlar ve Bulutluluk | | | 10 | Yağışlar | | | 11 | Hava Basıncının Ölçülmesi, Hava Basıncının Zamanla Değişimi, Hava Hareketinin Oluşumu (Rüzgar) | | | 12 | Alçak ve Yüksek Basınç Merkezleri, Atmosferdeki Genel Hava Hareketi | | | 13 | Rüzgarın Ölçülmesi, Rüzgarın Günlük Değişimi, Yerel rüzgar çeşitleri | | | 14 | İklim rasatları | | | 15 | | | | 16 | | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Arıcı, i., Korukçu, A., 2006. Meteoroloji I, Uludağ Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları, Ders Notu No: 6, Bursa 2. Aküzüm ve Ark., 1994. Meteoroloji Kitabı, Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi Ders Kitabı: 384, Ankara. 3. Smith, L.P.,, 1975. Methods in Agricultural Meteorology, Elsevier Scientific Publishing Company, Oxford. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bireysel Çalışma | 14 | 8 | 112 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 20 | 40 | Ev Ödevi | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 2 | 3 | 5 | | 2 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | 5 | 4 | 3 | | 2 | 3 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | 4 | 4 | | 4 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 3 | 1 | 2 | | 1 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | 4 | 3 | 5 | | 3 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | 5 | 5 | 2 | | 5 | 5 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ7 | 5 | 3 | 3 | | 4 | 1 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ8 | 1 | 2 | 5 | | 3 | 2 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ10 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ11 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ12 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ13 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ14 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ15 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ16 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|