Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000232MATEMATİK - IIZorunlu126
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Matematikte varolan kavramları tanımlama ve inceleme suretiyle öğrencilerde lisans düzeyinde bir bilgi birikimi oluşturmak, onlara integral, integral alma teknikleri, belirli integral uygulamaları, diziler, seriler gibi kavramları öğretmektir
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Verilen bir fonksiyonun grafiğini çizmeyi bilir.
2Belirsiz şekilleri tanır, limitlerini alır.
3Diferensiyel ve lineer yaklaşım kavramlarını bilir, bileşke fonksiyonların diferensiyelini bulunur
4Antitürev kavramını açıklar. Belirsiz integrali çözer
5İntegral hesabın temel teoremini bilir. Belirli integralin; alan, hacim, yay uzunluğu, yüzey alanı hesaplamaları gibi uygulamaları hakkında bilgi sahibidir. Genelleştirilmiş integral kavramını açıklar.
6
7
8
9
10
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Konveks fonksiyonlar ( konkavlık, büküm noktası) Belirsiz şekiller (L’Hospital kuralı)
2Asimptotlar. Eğri çizimi
3Eğri çizimi ( devam)
4Diferensiyel kavramı. Lineer Yaklaşım.
5Belirsiz integral (antitürev kavramı). İntegral alma yöntemleri (değişken değiştirme, kısmi integrasyon).
6Rasyonel fonksiyonların integrasyonu. Trigonometrik integraller.
7İrrasyonel fonksiyonların integrasyonu
8Belirli İntegral. İntegral hesabın temel teoremi.
9Arasınav
10Kesit yöntemi, Disk yöntemi ve silindirik Kabuklar yöntemi ile hacim hesabı.
11Genelleştirilmiş integraller ( I. ve II. çeşit )
12I. ve II.çeşit genelleştirilmiş integraller için yakınsaklık testleri.
13İki katlı integraller.
14İki katlı integral ile alan ve hacim hesabı
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Prof. Dr.Mustafa Balcı, 2003, Genel Matematik I, Balcı Yayınları,Cilt I, 2.Baskı, ISBN-975-6683-00-7,Ankara,418 s. 2. Serge Lang, 1980, A First Course in Calculus, Fourth Edition, ISBN 0-201-04148-0, Yale University, 524 s. 3. H.Hilmi Hacısalihoğlu, Mustafa Balcı, Fikri Gökdal, 1988, Temel ve Genel Matematik, Cilt I, 3. Baskı, Ankara, 678 s.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı166
Derse Katılım148112
Bireysel Çalışma5525
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma4520
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma3618
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)183
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1253 24              
ÖÇ2324 41              
ÖÇ3423 44              
ÖÇ4411 13              
ÖÇ5355 12              
ÖÇ6                    
ÖÇ7                    
ÖÇ8                    
ÖÇ9                    
ÖÇ10                    
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr