Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900001152TEMEL BİLGİSAYAR TEKNİKLERİZorunlu113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Donanım ve yazılımların çalışma prensibini kavrar Teknolojik cihaz kullanımını kavrar İşletim sistemini kullanır Kelime işlemci programlarını kullanır
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Dersle ilgili verilmiş ödevleri, word ortamında yazar ve powerpoint sunusu haline getirir. Bunları gerçekleştirirken excel programından yararlanır.
2
3
4
5
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bilişim teknolojileri, yazılım ve donanım ile ilgili temel kavramlar, genel olarak işletim sistemleri, kelime işlemci programları, elektronik tablolama programları, veri sunumu, eğitimde internet kullanımı, bilişim teknolojilerinin sosyal yapı üzerindeki etkileri ve eğitimdeki yeri, bilişim sistemleri güvenliği ve etik kavramları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1TEMEL KAVRAMLAR Donanım, yazılım ve bilgi teknolojisi kavramlarını anlamak. Bilgisayarın temel parçalarını bilmek.
2BİLGİSAYAR KULLANIMI VE DOSYA YÖNETİMİ Bilgisayar ile İlk Adım, Temel Bilgiler ve İşlemler, Metin Yazma, Dizinler ve Klasörler. Win 7 hakkında temel bilgi vermek.
3BİLGİSAYAR KULLANIMI VE DOSYA YÖNETİMİ Simgeler ile Çalışma, Pencereler ile Çalışma, Dosya ile Çalışmak
4KELİME İŞLEMCİSİ (MICROSOFT WORD) Yeni belge oluşturmak, Belgeyi farklı bir isimle saklamak, Metin Biçimlendirme,
5KELİME İŞLEMCİSİ (MICROSOFT WORD) Tablo oluşturmak, Tabloya veri girmek veya düzenleme, Satır veya sütun eklemek veya silmek,
6SKELİME İŞLEMCİSİ (MICROSOFT WORD) Belgeye resim, görüntü veya grafik eklemek. Resim, görüntü veya grafiğin büyüklüğünü değiştirmek, Belgeyi geçerli ayarlar ve yazıcı üzerinden yazdırma
7HESAP TABLOSU (MICROSOFT EXCEL) Hesap çizelgesi uygulaması ile ilk adımlar, Hücrelere veri girişi, Hücreleri seçmek, Bir çalışma sayfasına satır ya da sütün eklemek/silmek
8HESAP TABLOSU (MICROSOFT EXCEL) Veri değişikliği; Kopyalama, Taşıma ve Silme; Arama ve değiştirme; Veri sıralama; Aritmetik formüller
9HESAP TABLOSU (MICROSOFT EXCEL) Hücre referansı verme; İşlevlerle çalışma; Hizalama ve kenarlıklar; Grafikleri kullanma; Yazdırma
10HESAP TABLOSU (MICROSOFT EXCEL) Uygulama örnekleri
11HESAP TABLOSU (MICROSOFT EXCEL) Uygulama örnekleri
12SUNUM UYGULAMASI (MICROSOFT POWERPOINT) Sunum uygulaması ile ilk adımlar; Temel Ayarların Yapılması; Sunum görünümleri; Slaytlar
13SUNUM UYGULAMASI (MICROSOFT POWERPOINT) Tasarım şablonlarını kullanmak; Asıl slayt; Metin Giriş Biçimlendirmeleri; Resimler ve Görüntüler
14SUNUM UYGULAMASI (MICROSOFT POWERPOINT) Şema / Grafik kullanma; Kuruluş şemaları; otomatik şekil; Animasyon; Geçişler; Yazdırma
15
16
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
• Bağcı, Ö.S., 2006, Bilgisayar 1, Ankara, Seçkin Yayıncılık • Karagülle, İ., 2005, Yeni Başlayanlar İçin Bilgisayar, Türkmen Kitapevi • Pala, Z., 2005, Bilgisayar Donanımı, Türkmen Kitabevi, 2005 • Curtis D. F., Cox, J., 2008, Adım Adım Microsoft Ofice , İstanbu, Arkadaş Yayınları • Dersin hocası tarafından hazırlanan sunumlar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14456
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11515
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Ev Ödevi155
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)99
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20
ÖÇ1451 52              
ÖÇ2142 43              
ÖÇ3333 14              
ÖÇ4224 21              
ÖÇ5315 32              
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr