|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 200800308104 | KORO VI | Compulsory | 4 | 8 | 2 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Practicing the correct breath and sound techniques in the appropriate and necessary way. Using the breath and sound tecniques according to the necessities of the studied performances. Using the performances according to the musical and technical expectations. Learning the species of the sound, and using own sound according to these species. | Name of Lecturer(s) | Dr.Öğr.Üyesi Mihriban MAMMADALIYEV | Learning Outcomes | 1 | Learning the types of choral music. | 2 | Acquisition of vocal characteristics of works belonging to different periods. | 3 | Capturing a choral timbre as a result of collective vocal training exercises. | 4 | Gaining the awareness of harmony between sound groups and singing together. | 5 | To be able to reach technical and musical competence in the direction of works. | 6 | Acquisition of choir discipline. |
| Mode of Delivery | Daytime Class | Prerequisites and co-requisities | There is no prerequisite. | Recommended Optional Programme Components | not | Course Contents | 1 Studies to strengthen the breathing, resonance exercies to earn sound harmonization and resonance.
2 Exercies on breathing out together and long and cut breathes.
3 Dynamics of breath, species of sound groups, exercies to provide the necessary and correct usage of on own sound.
4 Suitable exercies for each sound group, exercies which unit the bottom-middle and upper sound areas.
5 Studies on planning and representation of a concert program depending on the exhibition of technical and musical equipment which is gained in the chorus education.
6 The difficulties faced by sound groups, their causes and researches to find out solutions, exercies which enlarge the bottom-upper sound limits
7 Studies on harmony both in each sound group and in the chorus.
8 The importance of harmony between sound groups and the chorus chief, studies on sample performances.
9 Exercies on vocalization-listening-evaluation with the squares.
10 Musical ad technical Exercises on sample performances, exercies which provide gaining agility to the sound.
11 Exercises to obtain suitable tone for chorus resonance concept, determining the problems and solving them.
12 Preparing a repertuary suitable fort he aim with studied performances, sample performances from Turkish and World chorus repertuary.
13 The importance of using the criterions on vocalization-listening-evaluation.
14 Diffrerent expectations for Primary School, Secondary School and Anatolian High School of Fine Arts, gaining the concept of chorus equipment. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar, ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya dönük rezonans çalışmaları. | Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar, ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya dönük rezonans çalışmaları. | | 2 | Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar. | Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar. | | 3 | Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar. | Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar. | | 4 | Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar, alt – orta ve üst ses bölgelerini birleştiren alıştırmalar. | Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar, alt – orta ve üst ses bölgelerini birleştiren alıştırmalar. | | 5 | Koro eğitiminde kazanılmış teknik ve müziksel donanımı sergilemeye dönük bir konser programı hazırlama ve sunma çalışmaları. | Koro eğitiminde kazanılmış teknik ve müziksel donanımı sergilemeye dönük bir konser programı hazırlama ve sunma çalışmaları. | | 6 | Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar, alt ve üst ses sınırlarını genişleten alıştırmalar. | Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar, alt ve üst ses sınırlarını genişleten alıştırmalar. | | 7 | Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar. | Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar. | | 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | | 9 | Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar. | Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar. | | 10 | Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları. | Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları. | | 11 | Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar, sese çeviklik kazandırıcı alıştırmalar. | Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar, sese çeviklik kazandırıcı alıştırmalar. | | 12 | Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar. | Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar. | | 13 | Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma, Türk ve dünya koro dağarından örnek eserler. | Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma, Türk ve dünya koro dağarından örnek eserler. | | 14 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
| Recommended or Required Reading | Examples of choral literature of various periods and nations (on works from national and universal choral archives)
Auxiliary Resources: Çevik, S. (1999). Choir Education, Management and Techniques. Ankara: Yurtrenkleri Publishing. Agile, S. (2000). Choir Album. Ankara: Yurtrenkleri Publishing House. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 40 | Self Study | 1 | 20 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 20 | Individual Study for Final Examination | 1 | 20 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 60 | Individual Study for Final Examination | 1 | 40 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | not |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 6 | 6 | Final Examination | 1 | 6 | 6 | Self Study | 1 | 20 | 20 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 20 | 20 | Individual Study for Final Examination | 1 | 20 | 20 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | 4 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | LO2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | LO3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | LO4 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | LO5 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 5 | LO6 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 2 | 5 | 4 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|