Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
200800305106CHOIR IIICompulsory354
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Practicing the correct breath and sound techniques in the appropriate and necessary way. Using the breath and sound tecniques according to the necessities of the studied performances. Using the performances according to the musical and technical expectations. Learning the species of the sound, and using own sound according to these species.
Name of Lecturer(s)
Dr.Öğr.Üyesi Mehriban MAMMADALIYEVA
Learning Outcomes
1Learning the types of choral music.
2Acquisition of vocal characteristics of works belonging to different periods.
3Capturing a choral timbre as a result of collective vocal training exercises.
4Gaining the awareness of harmony between sound groups and singing together.
5To be able to reach technical and musical competence in the direction of works.
6Acquisition of choir discipline.
Mode of Delivery
Daytime Class
Prerequisites and co-requisities
There is no prerequisite.
Recommended Optional Programme Components
not
Course Contents
1 Studies to strengthen the breathing, resonance exercies to earn sound harmonization and resonance. 2 Exercies on breathing out together and long and cut breathes. 3 Dynamics of breath, species of sound groups, exercies to provide the necessary and correct usage of on own sound. 4 Suitable exercies for each sound group, exercies which unit the bottom-middle and upper sound areas. 5 Studies on planning and representation of a concert program depending on the exhibition of technical and musical equipment which is gained in the chorus education. 6 The difficulties faced by sound groups, their causes and researches to find out solutions, exercies which enlarge the bottom-upper sound limits 7 Studies on harmony both in each sound group and in the chorus. 8 The importance of harmony between sound groups and the chorus chief, studies on sample performances. 9 Exercies on vocalization-listening-evaluation with the squares. 10 Musical ad technical Exercises on sample performances, exercies which provide gaining agility to the sound. 11 Exercises to obtain suitable tone for chorus resonance concept, determining the problems and solving them. 12 Preparing a repertuary suitable fort he aim with studied performances, sample performances from Turkish and World chorus repertuary. 13 The importance of using the criterions on vocalization-listening-evaluation. 14 Diffrerent expectations for Primary School, Secondary School and Anatolian High School of Fine Arts, gaining the concept of chorus equipment.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar, ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya dönük rezonans çalışmaları.Solunumu güçlendirmeye dönük çalışmalar, ses bütünlüğü ve tını kazandırmaya dönük rezonans çalışmaları.
2Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar.Birlikte nefes – verme, uzun ve kesik soluğa dayalı çalışmalar.
3Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar.Nefes dinamikleri, ses gruplarının özellikler, kendi sesinin gereklere uygun kullanılmasını sağlamaya dönük çalışmalar, örnek eser üzerinde çalışmalar.
4Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar, alt – orta ve üst ses bölgelerini birleştiren alıştırmalar.Ses gruplarının gereksinimlerine uygun alıştırmalar, alt – orta ve üst ses bölgelerini birleştiren alıştırmalar.
5Koro eğitiminde kazanılmış teknik ve müziksel donanımı sergilemeye dönük bir konser programı hazırlama ve sunma çalışmaları.Koro eğitiminde kazanılmış teknik ve müziksel donanımı sergilemeye dönük bir konser programı hazırlama ve sunma çalışmaları.
6Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar, alt ve üst ses sınırlarını genişleten alıştırmalar.Ses gruplarınca karşılaşılan güçlükler, nedenleri, çözümüne dönük alıştırmalar, alt ve üst ses sınırlarını genişleten alıştırmalar.
7Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar.Ses gruplarının kendi içinde ve koroyla uyumuna dönük çalışmalar.
8Ara SınavAra Sınav
9Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar.Ses grupları arası ve şefle uyumun önemi, örnek eser üzerinde çalışmalar.
10Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları.Oluşturulacak dördüllerle seslendirme, dinleme, değerlendirme uygulamaları.
11Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar, sese çeviklik kazandırıcı alıştırmalar.Örnek eserler üzerinde teknik ve müziksel çalışmalar, sese çeviklik kazandırıcı alıştırmalar.
12Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar.Koro tınısı kavramına uygun ton elde etmeye dönük çalışmalar, sorunların saptanması, giderilmesine dönük alıştırmalar.
13Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma, Türk ve dünya koro dağarından örnek eserler.Çalışılan eserlerle, amaca uygun bir dağar oluşturma, Türk ve dünya koro dağarından örnek eserler.
14Final SınavıFinal Sınavı
Recommended or Required Reading
Examples of choral literature of various periods and nations (on works from national and universal choral archives) Auxiliary Resources: Çevik, S. (1999). Choir Education, Management and Techniques. Ankara: Yurtrenkleri Publishing. Agile, S. (2000). Choir Album. Ankara: Yurtrenkleri Publishing House.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination140
Self Study120
Individual Study for Mid term Examination120
Individual Study for Final Examination120
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination160
Individual Study for Final Examination140
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
not
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination166
Final Examination166
Self Study14040
Individual Study for Mid term Examination14040
Individual Study for Final Examination13535
TOTAL WORKLOAD (hours)127
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
LO144232542354232542
LO232542325423254232
LO354125423254232542
LO432541232541232541
LO523254112325452325
LO642325425423252555
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr