Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
200800303104BASIC PIANO IIICompulsory234
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Behaviors that are required to pass to the correct piano gain advanced level, initial work to be done to improve the level of instrument the piano to practice.
Name of Lecturer(s)
Dr.Öğr.Üyesi Mehriban MAMMADALIYEVA, Dr.Öğr.Üyesi Tolga ERGÜL
Learning Outcomes
1To know the piano with its technical properties.
2Way of sitting, posture, usage of hands and arms properly.
3Comprehension of the basic techniques of piano Achieving the coordination of both hands.
4Comprehension of basic elements of piano technique.
5Advancing the skill of deciphering.
Mode of Delivery
Daytime Class
Prerequisites and co-requisities
There is no prerequisite.
Recommended Optional Programme Components
not
Course Contents
1 Basic piano behaviours- sitting position, posture, hand, wrist and arm’s position 2 Exercises on finger passes and weight technique 3 Scale and etud exercises 4 Choosing Baroque, classical, romantic opuses of the level and deciphering 5 Detailed studies on duet and articulation opuses 6 Detailed exercises on the correct performance of the basic piano techniques met in opuses 7 Exercises on the musical interpretation and styles of opuses 8 I. Vize 9 Performance of the chosen opuses as a whole on a slow scale considering all details 10 Performance of the chosen opuses as a whole on a slow scale considering all details 11 Reinforcement of the given opuses 12 Deciphering and technique practises according to level 13 Performance studies on the opuses and etuds studied during the term. Exercising technique and deciphering 14 Final
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Basic piano behaviours- sitting position, posture, hand, wrist and arm’s positionBasic piano behaviours- sitting position, posture, hand, wrist and arm’s position
2Piyanoda doğru oturuş ve ellerin piyanodaki konumuyla ilgili bilgi ve becerilerin aktarılması, legato çalımına uygun alıştırmalar.Piyanoda doğru oturuş ve ellerin piyanodaki konumuyla ilgili bilgi ve becerilerin aktarılması, legato çalımına uygun alıştırmalar.
3Legato, Etüt ve Gam çalışmaları.Legato, Etüt ve Gam çalışmaları.
4Aynı Etüdün ritmik farklılıklarla çalım teknikleri ve temel piyano terimlerinin bazılarının eserlerde gösterimi.Aynı Etüdün ritmik farklılıklarla çalım teknikleri ve temel piyano terimlerinin bazılarının eserlerde gösterimi.
5Legato, Etüt ve Gam çalışmaları.Legato, Etüt ve Gam çalışmaları.
6Ters (Açılır gam) yönde ve paralel dizi çalışmaları.Ters (Açılır gam) yönde ve paralel dizi çalışmaları.
7Deşifre çalışmaları ve küçük piyeslerin çalışmaları.Deşifre çalışmaları ve küçük piyeslerin çalışmaları.
8Ara SınavAra Sınav
9Müzikal ifadelerin uygulamalı çalışmaları ve bu terimlerin eserler üzerindeki gösterim şekilleri (Piano, Forte, vb.).Müzikal ifadelerin uygulamalı çalışmaları ve bu terimlerin eserler üzerindeki gösterim şekilleri (Piano, Forte, vb.).
10Etüt, gam, dizi çalışmaları.Etüt, gam, dizi çalışmaları.
11Etüt, gam, dizi çalışmaları ve verilecek olan menüet, sonatin, piyes gibi eserlerin ön hazırlıkları.Etüt, gam, dizi çalışmaları ve verilecek olan menüet, sonatin, piyes gibi eserlerin ön hazırlıkları.
12Etüt, dizi, gam çalışmaları ve verilen eserlerin (Menüet, Sonatin, Piyes) deşifre çalışmaları.Etüt, dizi, gam çalışmaları ve verilen eserlerin (Menüet, Sonatin, Piyes) deşifre çalışmaları.Etüt, dizi, gam çalışmaları ve verilen eserlerin (Menüet, Sonatin, Piyes) deşifre çalışmaları.
13Verilen eserlerin çalım teknikleri, nüans çalışmaları ve etüt, dizi ve gam çalışmaları.Verilen eserlerin çalım teknikleri, nüans çalışmaları ve etüt, dizi ve gam çalışmaları.
14Final SınavıFinal Sınavı
Recommended or Required Reading
HANON (IL PIANISTA VIRTUOSO): Charles L. HANON -LA SCUOLA DELLA VELOCITA SUL PIANO FORTE OP.599: Carl CZERNY -VORSCHULE: FRED. BEYER -60 STUDI SCELTI: Johann B. CRAMER FOR CHILDREN PIANO SOLO: Bela BARTOK -PIANO ALBUM: Gül ÇİMEN, Nevhiz ERCAN - PIANO ALBUM: Nazım BAĞIROV
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Midterm Examination140
Self Study140
Individual Study for Mid term Examination120
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Examination160
Individual Study for Final Examination140
SUM100
Term (or Year) Learning Activities40
End Of Term (or Year) Learning Activities60
SUM100
Language of Instruction
Work Placement(s)
not
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
Self Study14040
Individual Study for Mid term Examination14040
Individual Study for Final Examination14040
TOTAL WORKLOAD (hours)122
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
LO122541232541232541
LO225412325412325412
LO354125412254125441
LO452555525452225555
LO552225525554152225
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr