|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 200800303104 | BASIC PIANO III | Compulsory | 2 | 3 | 4 |
| Level of Course Unit | First Cycle | Objectives of the Course | Behaviors that are required to pass to the correct piano gain advanced level, initial work to be done to improve the level of instrument the piano to practice. | Name of Lecturer(s) | Dr.Öğr.Üyesi Mehriban MAMMADALIYEVA, Dr.Öğr.Üyesi Tolga ERGÜL | Learning Outcomes | 1 | To know the piano with its technical properties. | 2 | Way of sitting, posture, usage of hands and arms properly. | 3 | Comprehension of the basic techniques of piano Achieving the coordination of both hands. | 4 | Comprehension of basic elements of piano technique. | 5 | Advancing the skill of deciphering. |
| Mode of Delivery | Daytime Class | Prerequisites and co-requisities | There is no prerequisite. | Recommended Optional Programme Components | not | Course Contents | 1 Basic piano behaviours- sitting position, posture, hand, wrist and arm’s position
2 Exercises on finger passes and weight technique
3 Scale and etud exercises
4 Choosing Baroque, classical, romantic opuses of the level and deciphering
5 Detailed studies on duet and articulation opuses
6 Detailed exercises on the correct performance of the basic piano techniques met in opuses
7 Exercises on the musical interpretation and styles of opuses
8 I. Vize
9 Performance of the chosen opuses as a whole on a slow scale considering all details
10 Performance of the chosen opuses as a whole on a slow scale considering all details
11 Reinforcement of the given opuses
12 Deciphering and technique practises according to level
13 Performance studies on the opuses and etuds studied during the term. Exercising technique and deciphering
14 Final | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Basic piano behaviours- sitting position, posture, hand, wrist and arm’s position | Basic piano behaviours- sitting position, posture, hand, wrist and arm’s position | | 2 | Piyanoda doğru oturuş ve ellerin piyanodaki konumuyla ilgili bilgi ve becerilerin aktarılması, legato çalımına uygun alıştırmalar. | Piyanoda doğru oturuş ve ellerin piyanodaki konumuyla ilgili bilgi ve becerilerin aktarılması, legato çalımına uygun alıştırmalar. | | 3 | Legato, Etüt ve Gam çalışmaları. | Legato, Etüt ve Gam çalışmaları. | | 4 | Aynı Etüdün ritmik farklılıklarla çalım teknikleri ve temel piyano terimlerinin bazılarının eserlerde gösterimi. | Aynı Etüdün ritmik farklılıklarla çalım teknikleri ve temel piyano terimlerinin bazılarının eserlerde gösterimi. | | 5 | Legato, Etüt ve Gam çalışmaları. | Legato, Etüt ve Gam çalışmaları. | | 6 | Ters (Açılır gam) yönde ve paralel dizi çalışmaları. | Ters (Açılır gam) yönde ve paralel dizi çalışmaları. | | 7 | Deşifre çalışmaları ve küçük piyeslerin çalışmaları. | Deşifre çalışmaları ve küçük piyeslerin çalışmaları. | | 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | | 9 | Müzikal ifadelerin uygulamalı çalışmaları ve bu terimlerin eserler üzerindeki gösterim şekilleri (Piano, Forte, vb.). | Müzikal ifadelerin uygulamalı çalışmaları ve bu terimlerin eserler üzerindeki gösterim şekilleri (Piano, Forte, vb.). | | 10 | Etüt, gam, dizi çalışmaları. | Etüt, gam, dizi çalışmaları. | | 11 | Etüt, gam, dizi çalışmaları ve verilecek olan menüet, sonatin, piyes gibi eserlerin ön hazırlıkları. | Etüt, gam, dizi çalışmaları ve verilecek olan menüet, sonatin, piyes gibi eserlerin ön hazırlıkları. | | 12 | Etüt, dizi, gam çalışmaları ve verilen eserlerin (Menüet, Sonatin, Piyes) deşifre çalışmaları.Etüt, dizi, gam çalışmaları ve verilen eserlerin (Menüet, Sonatin, Piyes) deşifre çalışmaları. | Etüt, dizi, gam çalışmaları ve verilen eserlerin (Menüet, Sonatin, Piyes) deşifre çalışmaları. | | 13 | Verilen eserlerin çalım teknikleri, nüans çalışmaları ve etüt, dizi ve gam çalışmaları. | Verilen eserlerin çalım teknikleri, nüans çalışmaları ve etüt, dizi ve gam çalışmaları. | | 14 | Final Sınavı | Final Sınavı | |
| Recommended or Required Reading | HANON (IL PIANISTA VIRTUOSO): Charles L. HANON -LA SCUOLA DELLA VELOCITA SUL PIANO FORTE OP.599: Carl CZERNY -VORSCHULE: FRED. BEYER -60 STUDI SCELTI: Johann B. CRAMER
FOR CHILDREN PIANO SOLO: Bela BARTOK -PIANO ALBUM: Gül ÇİMEN, Nevhiz ERCAN - PIANO ALBUM: Nazım BAĞIROV | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 40 | Self Study | 1 | 40 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 20 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 60 | Individual Study for Final Examination | 1 | 40 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | not |
| Workload Calculation | |
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 | Final Examination | 1 | 1 | 1 | Self Study | 1 | 40 | 40 | Individual Study for Mid term Examination | 1 | 40 | 40 | Individual Study for Final Examination | 1 | 40 | 40 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | LO1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | LO2 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 3 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | LO3 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 2 | 5 | 4 | 1 | 2 | 5 | 4 | 4 | 1 | LO4 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 5 | 4 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | LO5 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 1 | 5 | 2 | 2 | 2 | 5 |
| * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|