Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 170201002202 | HISTORY AND METHODOLOGY OF TAFSIR- II | Compulsory | 1 | 2 | 3 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Kur'an-ı Kerim'in nüzul tarihi hakkında bilgi
Kuran'ın vahyinde Mekke dönemi ile sivil dönem arasındaki fark
Tefsir ekollerinin doğasını ve türlerini anlamak
Yorumlama kurallarını hatırla |
Name of Lecturer(s) |
Doç.Dr. Hayder KHALEEL ISMAEEL |
Learning Outcomes |
1 | Knowledge of interpretation methods and their approaches Understand the semantics and meanings of words Clarity of interpretation rules and origins Distinguish between the correct and praiseworthy approach from the incorrect and blameworthy approach Knowledge of the types of texts from which the legal ruling is derived |
|
Mode of Delivery |
Daytime Class |
Prerequisites and co-requisities |
|
Recommended Optional Programme Components |
|
Course Contents |
* Terimin tanımı yorumlama ilkeleri
* Tefsir ilminin menşei ve kaideleri.
Yorum türleri ve türleri.
En iyi anlatım şekli
Yorumlama farklılığının nedenleri
* Düşme nedenlerini bilmek.
* Metinsel yorum (arkeolojik) ve yaklaşımı ve en önde gelen yorumcular
* Rasyonel tefsir (düşünceye göre), yaklaşımı ve en önde gelen müfessirler
* Yorumlamada sapma eğilimleri.
* Kuran sistemlerinin semantiği.
Görünüm ve metin
* Tercüman ve hakem.
* Gizli ve problem
* Genel ve benzer
* Kelimelerin önemi
Kopyala ve kopyala
* Kamu ve özel
* Mutlak ve kısıtlı |
Weekly Detailed Course Contents |
|
Recommended or Required Reading |
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Midterm Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Examination | 1 | 100 | SUM | 100 | Term (or Year) Learning Activities | 40 | End Of Term (or Year) Learning Activities | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | |
|
Workload Calculation |
|
Quiz | 1 | 20 | 20 |
Discussion | 1 | 20 | 20 |
Question-Answer | 1 | 20 | 20 |
Demonstration | 1 | 20 | 20 |
Reading | 1 | 1 | 1 |
Homework | 1 | 20 | 20 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|