Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 3311004104 | FİZİKSEL DAĞITIM KANALLARI VE PLANLAMA | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin firmalar arasında giderek artan ilişkileri, gelişmiş fiziksel dağıtım yönetim tekniklerini kullanarak anlama, açıklama ve analiz etmelerine imkan sağlamaktır |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Özkan AYIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dağıtım kanalları kavramı ve pazarlamada nasıl kullanılabileceği kavranır | 2 | Ürünlere göre dağıtım kanalı tasarımının nasıl olması gerektiği öğrenilir | 3 | Dağıtım kanalı üyelerinin performanslarının nasıl değerlendirileceği kavranır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Fiziksel dağıtım ve tedarik zinciri konusunda yönetimsel ve ekonomik bilgiler içerir. Endüstriyel pazarlarda ilişki yönetimi; tedarik zinciri üyeleri arasında koordinasyon, işbirliği, çatışma ve güç ilişkileri bu dersin kapsamı dahilindedir. Ders kapsamında uygulama örnekleri, vaka çalışmalarından ve makalelerden yararlanılmaktadır |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Lojistikte kullanılan dağıtım kanalları bilgisi | | | 2 | Ulaşımı sağlanacak ürün ile uygun dağıtım kanalına karar verilmesi bilgisi | | | 3 | Dağıtım kanallarında uyulması gereken prosedür | | | 4 | Dağıtım sürecinde bilinmesi gereken stok hesaplamaları | | | 5 | Dağıtım kanalının sınıflandırılması | | | 6 | Dağıtım kanalı üyeleri | | | 7 | Dağıtım kanalında ilişkiler | | | 8 | Fiziksel dağıtım kararları | | | 9 | Tedarik zinciri verimliliği | | | 10 | Stok yönetimi | | | 11 | Sipariş işlem ve işlevleri | | | 12 | Fiziksel dağıtım planlaması | | | 13 | Fiziksel dağıtım planlaması | | | 14 | Yukarı ve Aşağı Partnerlerin Belirlenmesi – Kanal Gücü | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ders notları ve ders kitabı Anne T. Coughlan E. Anderson L.W. Stern, "Marketing Channels", 7e, Pearson Education, 2008, ISBN 0131275550 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|