Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 2111003102 | DEPOLAMA VE ENVANTER YÖNETİMİ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin ana amacı öğrencilere, uluslararası tedarik zinciri ve lojistik sistemler içerisinde yer alan envanter yönetimi ile depolamanın doğası, önemi ve rolüne ilişkin bilgiler vermektir. Depolama ham madde, endüstrisel ürünler ve son ürene ilişkin zaman ve yer faydası sağlamakta, aynı zamanda da firmalara müşteri hizmetlerini kullanarak katma değerli bir rekabet aracı sağlamaktadır. Keza envanter yönetiminin amacı da basitçe müşteri taleplerini karşılamaktır. Bu yüzden temel depolama, envanter kararları, operasyon konuları ve envanter tutma nedenlerine ilişkin konular öğrencilere bu ders kapsamında verilecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Özkan AYIK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Küreselleşen iş dünyasındaki gelişmelerin izinde uluslararası ticaret ve lojistik alanlarında edinilen kuramsal ve uygulamalı bilgileri disiplinlerarası bir yaklaşımla uzmanlık geliştirecek biçimde kullanabilmek | 2 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki donanımını reel süreçlere aktif biçimde kanalize ederek yönetme becerisini ortaya koymak | 3 | Bağlı olduğu birimdeki çalışanlarla yazılı ve sözlü olarak verimli iletişim kurabilmek ve mesleki gelişim etkinliklerini organize edebilmek | 4 | Esnek ve gelişmeye açık uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki dinamikleri, temel ve güncel kuramsal çerçeve içerisine oturtarak değerlendirmek | 5 | Uluslararası ticaret ve lojistik alanlarındaki karmaşık sorunları çokyönlülüğü kucaklayan bir biçimde analitik ve bağımsız düşünme yetisi ve sentez kabiliyetiyle çözüme kavuşturmak | 6 | Sektörel değişimleri ve yenilikleri takip ederek mesleki yetkinliğini geliştirip donanımını güncel tutmak | 7 | Eğitimi boyunca edindiği bilgileri mevcut ekonomik konjonktür dahilinde yorumlama, sorgulama ve derinleştirme yeteneğine sahip olmak | 8 | Uluslararası ticaret ve lojistik uygulamalarında sektörel koordinasyon sağlayarak mevcut ve muhtemel sorunlara yenilikçi bir yaklaşımla esnek, etkin ve hızlı çözüm üretmek için sorumluluk almak ve organizasyon becerisine sahip olmak | 9 | Ulusal ve uluslararası platformda özel sektörün şiddetle gereksinim duyduğu güncel teknik donanıma ve çoklu dil becerisine sahip olmanın yanısıra alana özgü yaygın bilişim ve yazılım programlarına hâkim olmak |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Malzeme elleçleme, paketleme, bar-kodlama, çapraz sevkiyat, envanter kontrol sistemleri, ABC sınıflandırması, ekonomik sipariş miktarı modelleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Depolamanın ilkeleri, doğası ve önemi, depolamanın lojistik sistem içerisindeki rolü | | | 2 | Malzeme elleçlemenin hedefleri | | | 3 | Paketleme ve bar-kodlamanın rolü | | | 4 | Çapraz sevkiyat ve depolamanın fonksiyonları | | | 5 | Stratejik depolama | | | 6 | Küresel depolama stratejileri, Depolamada uluslararası lojistik vs.uluslararası lojistikte depolama | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Depolama ve dağıtım, Depolama Faaliyetleri | | | 9 | Envanter tipleri, envanter kontrol sistemleri ve envanter tutma nedenleri | | | 10 | Tedarik zinciri içerisinde envanter durumu ve maliyeti | | | 11 | Envanter yönetiminin hedefleri | | | 12 | Birleştirilmiş planlama ve envanter yönetimi | | | 13 | ABC sınıflandırması | | | 14 | Envanter maliyet ilişkisi ve envanter modelleri | | | 15 | Ekonomik sipariş miktarı modelleri (EQOM) ve Pareto analizi | | | 16 | Genel Sınav | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 6 | 9 | 54 |
Bireysel Çalışma | 6 | 9 | 54 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | | | 4 | | | 4 | | 3 | | | 3 | | 4 | | | ÖÇ2 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | 4 | | | | | | | ÖÇ4 | | | 4 | | | | | | | | | | 3 | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | 4 | | | | | ÖÇ6 | 4 | 4 | | 3 | | 4 | | | 4 | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | | | | | | | 4 | | | ÖÇ8 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ9 | 4 | | | 4 | | 3 | | | 4 | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|