Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000101104KLAVYE TEKNİKLERİ IZorunlu112
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilere Bilgisayarın temel donanımını tanıtmak ve hızlı klavye kullanma becerilerini geliştirmek
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Namık KILINÇ
Öğrenme Çıktıları
1Öğrencilerin Bilgisayarın Genel Donanımını ve İşlevlerini Öğrenmeleri
2Öğrencilerin Klavyeyi Hızlı ve Doğru Bir Şekilde Kullanmayı Öğrenmeleri
3Bilgisayardaki verileri farklı ortamlara yedekleyebilir
4Windows işletim sisteminde dosya işlemlerini yapabilir
5Bilgisayar klavyesini hızlı ve etkin bir şekilde kullanabilir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
-Öğrencilerin derslere hazırlıklı gelmeleri -Dersten sonra ders tekrarı yapmaları
Dersin İçeriği
-Bilgisayarın tanımının yapılması -Bilgisayarın tek tek donanımlarının ve işlevlerinin tanıtılması -Klavye üzerindeki tuşlar ve özelliklerinin tanıtlıması -Klavye kısayollarının öğretilmesi -Klavye kısayollarının uygulanması -Klavyenin on parmak kullanımının öğretilmesi7 -Klavye on parmak uygulamaları
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Bilgisayarın Tanımı ve genel özelliklerinin Öğretilmesix
2Bilgisayarın Temel donanım Öğelerinin Tanıtılmasıx
3Klavye Tuşlarının tanıtılması ve fonksiyonlarının uygulanmasıx
4Klavye Kısayollarının Öğretilmesix
5On Parmak Klavye Kullanımında duruş ve oturuş şeklix
6On parmak Klavye kullanımında uygulamalarx
7Ara sınavx
8On Parmak Klavye Kullanımında Uygulamalarx
9On parmak Klavye kullanımında uygulamalarx
10On parmak Klavye kullanımında hızlı metin yazma uygulamalarıx
11On parmak Klavye kullanımında hızlı metin yazma uygulamalarıx
12On parmak Klavye kullanımında hızlı metin yazma uygulamalarıx
13Kısa süreli uygulamax
14On parmak Klavye kullanımında hızlı metin yazma uygulamalarıx
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ders notları (Yrd. Doç. Dr. Namık KILINÇ) On Parmak Klavye Kullanımı ''Q Klavye'' (Öğr. Gör. Fikret Ceylan, Uludağ Üniversitesi SHMYO)
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Uygulama/Pratik14228
Gösterme28128
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)61
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ14544554545454454
ÖÇ24454444555544545
ÖÇ34544455454554545
ÖÇ45445545454545544
ÖÇ54445455454455455
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr