Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
9900000214YABANCI DİL - IICompulsory122
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Öğrencileri İngilizce dilbilgisi ve telaffuzu konusunda geliştirmek, kelime haznelerini genişletmek. Temel dil becerilerinde(okuma, yazma, dinleme, konuşma) öğrencilerin yeteneklerini geliştirmek. Öğrencilere günlük ve akademik amaçları için gerekli dil becerilerinde gelişebilme şansı sağlamak.
Name of Lecturer(s)
Lecturer. Barış YILDIZ
Learning Outcomes
1Öğrenciler İngilizce olarak basit günlük konuşmalar yapabilirler.
2Öğrenciler dilin konuşulduğu bir bölgede seyahat ederken karşılarına çıkacak birçok durumla başa çıkabilirler.
3Öğrenciler kısa, basit notlar yazabilirler.
4Öğrenciler akademik amaçları için uluslararası yayınları takip edebilir ve anlayabilirler.
5Öğrenciler deneyimlerini, olayları, beklentilerini ve isteklerini tanımlayabilir ve ifade edebilirler.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
1- Past Continuous Tense 2- Possessive Adjectives 3- Simple Past Tense 4- Indefinite Pronouns 5- Conjuctions (and, but, or, so) 6- Comparatives 7- Reflexive Pronouns 8- Must / Have to 9- Simple Future Tense 10- Future Time with "be + going to" 11- Superlatives 12- If Clauses (0-1) 13- Present Perfect Tense 14- Should / May
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Past Continuous TenseOkuma, anlama, tartışma
2Possessive AdjectivesOkuma, anlama, tartışma
3Simple Past Tense Okuma, anlama, tartışma
4Indefinite Pronouns Okuma, anlama, tartışma
5Conjunctions (and, but, or, so) Okuma, anlama, tartışma
6Comparatives Okuma, anlama, tartışma
7Reflexive PronounsOkuma, anlama, tartışma
8Must / Have to Okuma, anlama, tartışma
9Simple Future Tense Okuma, anlama, tartışma
10Future with "be + going to" Okuma, anlama, tartışma
11SuperlativesOkuma, anlama, tartışma
12If Clauses type 0-1Okuma, anlama, tartışma
13Present Perfect Tense Okuma, anlama, tartışma
14Should, May Okuma, anlama, tartışma
Recommended or Required Reading
Ders kitabı: 1. Murphy, R. Essential Grammar in Use. 2. Azar, Betty S. Basic English Grammar. 3. Azar, Betty S. Fundamentals of English Grammar.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
İngilizce
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma155
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOTAL WORKLOAD (hours)60
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
LO1     5   5     
LO2         5     
LO3     5   5     
LO4     5   5     
LO5     5   5     
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr