|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000404100 | KATI ATIKLAR | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı katı atıkların kaynaktan itibaren nihai bertaraf merkezine getirilinceye kadar geçen adımları değerlendirebilmek, bu amaçla kullanılan araç ve ekipmanları öğrenmek ve bertaraf metotlarını öğrenerek yorum geliştirebilmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Mahmut SOYLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Katı atık tanımını yapmak, sınıflandırmak, katı atıklarda madde gruplandırmak, fiziksel, kimyasal parametreleri analiz metodlarını öğrenmek. | 2 | Katı atıklarda genel toplama, taşıma kriterlerini bilmek ve hesaplamalarını yapmak. | 3 | Düzenli depolama sahaları dizaynı, inşaatı ve işletilmesini öğrenmek. | 4 | Kompost ve biyometanizasyon proseslerini, yakma, piroliz ve gazlaştırma gibi termal bertaraf tekniklerini öğrenmek. | 5 | Katı atıklar ve kontrolü yönetmeliğini incelemek, plan ve projelendirmede yönetmelikle uyum sağlamak. | 6 | Katı atıklar konusunda alanı ile ilgili problemlere çözümler üretebilmek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Katı atıklar ve üretim miktarları, katı atıkların özellikleri; katı atıkların depolanması, katı atıkların toplanması, katı atıkların taşınması (taşıma optimizasyonu), aktarma merkezleri, katı atık bertaraf yöntemleri: Düzenli depolama metotları, kompostlaştırma, yakma-piroliz, katı atıkların geri kazanılması. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Katı atıkların sınıflandırılması, Katı atıkların fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, | | | 2 | Katı atık analizleri, | | | 3 | Katı atıkların toplanması ve toplamada kullanılan sistemler, | | | 4 | Katı atıkları kaynağında ayrı toplama ve esasları, | | | 5 | Katı atık transfer istasyonları ve tasarım esasları | | | 6 | Katı atıkların bertarafında kullanılan yöntemler, | | | 7 | Katı atıkların düzenli depo sahalarında bertarafı, | | | 8 | Düzenli depolama alanları yer seçim ve tasarım esasları, | | | 9 | Düzenli depolama alanlarını işletme esasları, | | | 10 | Katı atıkların kompostlaştırılması ve kompostlaştırma esasları, | | | 11 | Kompost tesislerinin tasarım esasları, | | | 12 | Kompost tesislerinin işletilmesi, | | | 13 | Katı atıkların yakılması ve yakma esasları, | | | 14 | Katı atık yakma tesislerinin işletilmesi ve baca gazı arıtma esasları, | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. F.Kreith, ‘Katı atık yönetimi el kitabı’, McGraw-Hill, 1994
2. Katı Atıklar Ders Notları (Yrd. Doç. Dr. Aysun ALTIKAT) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Problem Çözümü | 14 | 1 | 14 | Tartışma | 7 | 1 | 7 | Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 | Alan Gezisi | 1 | 2 | 2 | Örnek Vaka İncelemesi | 4 | 2 | 8 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|