Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000403103 | ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, çeşitli faaliyetlerin çevre üzerindeki etkilerini belirlemek ve bu etkilerin ortadan kaldırılması yada minimize edilmesi için yapılması gereken çalışmaların ortaya konulması ve denetimine katkıda bulunmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mahmut SOYLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenci, çevre üzerinde görülebilecek etkilerin türü, derecesi ve genişliği konusunda bilgi edinir. | 2 | Öğrenci projelerin etki alanı içerisindeki yenilenemez kaynakların önem derecesini belirler. | 3 | Öğrenci projelerde alınacak kararlar sonucu çevreye olan etkilerinin çözümlenmesi ve olumsuz etkilerin gücünün nasıl hafifletilmesi gerektiğini öğrenir. | 4 | Öğrenci takım içerisinde sorumluluk alır. | 5 | Öğrenci sürdürülebilirlik konusunda bilinç geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Çevresel Etki Değerlendirmesine giriş. Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği. Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları. Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar. Çevresel etki değerlendirmesi çalışmalarında kullanılan indeksler ve göstergeler. Çeşitli ortamlarda çevresel etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi. Alternatiflerin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar. Çevresel etki değerlendirmesi raporlarının hazırlanması. Halkın ÇED sürecine katılımı. Çevresel denetim. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevresel Etki Değerlendirmesine giriş.
| | | 2 | Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği.
| | | 3 | Çevresel Etki Değerlendirmesi Yönetmeliği.
| | | 4 | Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları.
| | | 5 | Çevresel Etki Değerlendirmesi çalışmalarının planlanması yönetimi ve aşamaları
| | | 6 | Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar. | | | 7 | Çevresel etkilerin belirlenmesinde kullanılan metotlar. | | | 8 | Çevresel etki değerlendirmesi çalışmalarında kullanılan indeksler ve göstergeler. | | | 9 | Çeşitli ortamlarda çevresel etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi. | | | 10 | Çeşitli ortamlarda çevresel etkilerin belirlenmesi ve değerlendirilmesi. | | | 11 | Alternatiflerin değerlendirilmesinde kullanılan metotlar. | | | 12 | Çevresel etki değerlendirmesi raporlarının hazırlanması. | | | 13 | Halkın ÇED sürecine katılımı. | | | 14 | Çevresel denetim. | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1. Canter, L.W. , 1977, Environmental Impact Assessment; McGraw-Hill Book Company, New York, USA, 331s.
2. Çevresel Etki Değerlendirmesi ders notları (Öğr. Gör. Mahmut SOYLU) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Tartışma | 5 | 1 | 5 |
Soru-Yanıt | 5 | 1 | 5 |
Beyin Fırtınası | 5 | 1 | 5 |
Proje Hazırlama | 5 | 1 | 5 |
Proje Sunma | 5 | 2 | 10 |
Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|