Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000304101 | ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYA | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Çiğdem ÇAM TÜRKAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. | 2 | Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir. | 3 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir. | 4 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir. | 5 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir. | 6 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Bu derste piyasada bulunan çocuk edebiyatı ürünleri incelenecektir. |
Dersin İçeriği |
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
Basılı yayınların özellikleri
Görsel yayınların özellikleri
Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi
Basılı yayınların değerlendirilmesi
Görsel yayınların değerlendirilmesi
Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler
Çocuk edebiyatı eserleri
Basılı medya yayınları
Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler
| X | | 2 | Basılı yayınların özellikleri
| X | | 3 | Görsel yayınların özellikleri
| X | | 4 | Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi
| X | | 5 | Basılı yayınların değerlendirilmesi | X | | 6 | Görsel yayınların değerlendirilmesi
| X | | 7 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
| X | | 8 | Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek
| X | | 9 | Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler | X | | 10 | Çocuk edebiyatı eserleri | X | | 11 | Basılı medya yayınları
| X | | 12 | Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturma | X | | 13 | Basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi | X | | 14 | Medya yayınları yazma | X | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Medya okuryazarlığı programı MEB-RTÜK işbirliği
Prof. Dr. Sedat Sever- Etkinliklerle Türkçe Öğretimi
Yrd. Doç. Dr. Özlem Ersoy, Neslihan Avcı, Ayşe Turla-“Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap”
Prof. Dr. Sedat SEVER- Çocuk ve Edebiyat
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 12 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|