Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 9900000106 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKİLAP TARİHİ -I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Level of Course Unit |
Short Cycle |
Objectives of the Course |
Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Gülden Katar |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnkılap kavramını tanımlayabilir | 2 | Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir | 3 | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir | 4 | Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir | 5 | Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir | 6 | Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Course Contents |
İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar
Türk inkılabını hazırlayan sebepler
Osmanlı devletinin yıkılışı
Birinci dünya savaşı
Birinci dünya savaşında siyasi gelişmeler
Milli mücadeleye hazırlık
Milli mücadeleye hazırlık
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | İnkılap ve inkılapla alakalı kavramlar | x | | 2 | Türk inkılabını hazırlayan sebepler | x | | 3 | Osmanlı devletinin yıkılmasına etken olan iç ve dış gelişmeler | x | | 4 | Osmanlı Devletini kurtarma çabaları ve Islahatlar | x | | 5 | I.-II. Meşrutiyet'in önemi ve sonuçları | x | | 6 | Trablusgarp ve Balkan Savaşları ve sonuçları | x | | 7 | I. Dünya Savaşı ve Osmanlının savaşa katılması | x | | 8 | I.Dünya Savaşı ve açılan cepheler ( Kafkasya, Irak, Suriye ve yardım Cepheleri) | x | | 9 | I.Dünya Savaşı ve açılan cepheler ( Çanakkale cephesi ve önemi) | x | | 10 | Mondros Ateşkes Antlaşması ve Uygulanması | x | | 11 | Milli Mücadele Hazırlık Dönemi (Kuva-i Milliye Hareketi, Samsun'a çıkış ve Amasya Genelgesi) | x | | 12 | Milli Mücadele Hazırlık Dönemi ( Kongreler ve Amasya Görüşmeleri) | x | | 13 | Temsili Heyetin Ankara'ya Gelişi ve çalışmaları | x | | 14 | Son Osmanlı Mebusan Meclisinin Toplanması | x | |
|
Recommended or Required Reading |
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa. Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991).
Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
LO1 | | | | | | | | | 1 | | | | | | | LO2 | | | | | | | | | | | | | | | | LO3 | | | | | | | | | | | | | | | | LO4 | | | | | | | | | | | | | | | | LO5 | | | | | | | | | | | | | | | | LO6 | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|