Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192001804103 | RADYOLOJİ TARİHİ | Zorunlu | 2 | 4 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu derste Tıbbi Görüntüleme Teknikleri tarihindeki teknolojik gelişmelerin kronolojik olarak öğrenilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Tıbbi Görüntüleme cihazlarının gelişmesini kronolojik olarak tanımlayabilir.
Tıbbi Görüntüleme cihazlarının jenerasyonlarını tanımlayabilir.
Wilhelm Conrad Röntgen'in hayatı ve yaptığı çalışmaları tanımlayabilir.
X Işınlarının bulunmasından günümüze Tıbbi Görüntüleme alanındaki gelişmeleri tanımlayabilir.
Tıbbi Görüntüleme tarihindeki teknolojik gelişmeleri kronolojik olarak tanımlayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Tıbbi Görüntüleme cihazlarının gelişmesini kronolojik olarak tanımlayabilir.
Tıbbi Görüntüleme cihazlarının jenerasyonlarını tanımlayabilir.
Wilhelm Conrad Röntgen'in hayatı ve yaptığı çalışmaları tanımlayabilir.
X Işınlarının bulunmasından günümüze Tıbbi Görüntüleme alanındaki gelişmeleri tanımlayabilir.
Tıbbi Görüntüleme tarihindeki teknolojik gelişmeleri kronolojik olarak tanımlayabilir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Wilhelm Conrad Röntgen Hayatı ve Çalışmaları | | | 2 | X Işının keşfi | | | 3 | Radyolojinin Tarihçesi | | | 4 | X Işınlarının Bulunmasından Günümüze Radyolojideki Değişiklikler | | | 5 | Bilgisayarlı Tomografinin Tarihçesi | | | 6 | Manyetik Rezonans Görüntülemenin Tarihçesi | | | 7 | Floroskopinin Tarihçesi | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Ultrasonografinin Tarihçesi | | | 10 | Mammografinin Tarihçesi | | | 11 | Radyoterapinin Tarihçesi | | | 12 | Nükleer Tıp Tarihçesi | | | 13 | Nükleer Tıp Tarihçesi | | | 14 | genel tekrar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Quiz | 3 | 3 | 9 |
Derse Katılım | 1 | 1 | 1 |
Problem Çözümü | 3 | 1 | 3 |
Tartışma | 1 | 1 | 1 |
Soru-Yanıt | 1 | 1 | 1 |
Beyin Fırtınası | 10 | 1 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 3 | 1 | 3 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
Quiz için Bireysel Çalışma | 1 | 1 | 1 |
Ev Ödevi | 3 | 3 | 9 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|