Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182001701104 | FİZYOTERAPİDE KLİNİK KAVRAMLAR | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Fizyoterapistlerinin klinik çalışmaları sırasında karşılaştıkları vakalarda, grup çalışması yöntemiyle, problemleri tanımlama becerisi ve uygun fizyoterapi ve rehabilitasyon yaklaşımlarını kanıta dayalı bilimsel veriler ışığında belirlenmesine katkıda bulunmak ve öğrencilerin tedavi yaklaşımlarını grup içinde tartışmasını sağlayarak klinik problem çözme becerilerini geliştirmek |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Alper Perçin |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kütüphane ve web tabanlı kaynakları araştırma ve elde edilen bilgileri vakayla ilişkili kullanma becerisi kazanır | 2 | Klinik yaklaşımlar, problem çözme ve karar verme sürecini uygular. | 3 | Bir ekip elemanı olarak multidisipliner ve interdisipliner çalışır, etkin iletişim kurar ve bireysel beceri ve sorumluluklarını grup çalışmasına yansıtır. | 4 | Araştırma planlar, uygun istatistik yöntemleri seçerek yaptığı çalışmaların sonuçlarını yorumlar, raporunu yazar ve ulusal ve/veya uluslar arası bilimsel toplantılarda sunar. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Vakayla ilgili öğrencilerin hazırlığı, grup çalışması ile vakanın klinikte değerlendirilmesi, tedavi yaklaşımlarının kanıta dayalı verilere dayanarak belirlenmesi ve derste tartışılması, araştırma planlanması ve araştırmanın yapılarak bilimsel bir toplantıda sunulacak şekilde hazırlanması |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriği hakkında bilgi-vakaların dağıtılması | | | 2 | Klinik problem çözmenin kavramsal boyutu ve Kanıta dayalı uygulama | | | 3 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | | | 4 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | | | 5 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | | | 6 | Vakaların değerlendirme ve tedavi programlarının sunulması | | | 7 | ara sınav | | | 8 | Araştırma projesi | | | 9 | Kısa ve uzun dönem tedavi hedeflerinin öneminin tartışılması | | | 10 | Araştırma projesinin uygulanması | | | 11 | Araştırma projesinin uygulanması | | | 12 | Literatür araştırması ve tedavi yaklaşımlarıyla ilgili kanıta dayalı uygulamalar | | | 13 | Literatür örneklerinin sunumu | | | 14 | FİNAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Vakalarla ilişkili güncel literatür |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|