Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Year of Study | Yarıyıl | AKTS | 9900000206 | ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Level of Course Unit |
Short Cycle |
Objectives of the Course |
Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okt. Gülden Katar |
Learning Outcomes |
1 | İnkılap kavramını tanımlayabilir | 2 | Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir | 3 | Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir | 4 | Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir | 5 | Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir | 6 | Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir |
|
Mode of Delivery |
Birinci Öğretim |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Milli mücadele dönemi
TBMM nin açılışı
Siyasi ve askeri gelişmeler
Lozan barış antlaşması
Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları
Türk inkılap hareketleri
|
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | TBMM'nin açılması, yapısı ve çalışmaları | | | 2 | TBMM'nin açılması, yapısı ve çalışmaları | | | 3 | Milli Mücadele Dönemi ( Doğu ve Güney Cephelerinin oluşumu ve Faaliyetleri)
| | | 4 |
Milli Mücadele Dönemi ( Batı Cephesinin oluşumu ve Faaliyetleri) | | | 5 |
Milli Mücadele Dönemi ( Batı Cephesinin oluşumu ve Faaliyetleri) | | | 6 |
Lozan Barış Anlaşması ve sonuçları | | | 7 |
Lozan Barış Anlaşması ve sonuçları | | | 8 |
İstiklal Savaşı sonrası Türk Siyasal hayatında yaşanan Gelişmeler | | | 9 |
İstiklal Savaşı sonrası Türk Siyasal hayatında yaşanan Gelişmeler | | | 10 | Türk inkılap hareketleri (Siyasi ve Hukuk alanındaki inkılaplar)
| | | 11 | Türk inkılap hareketleri (Eğitim ve Kültür alanındaki inkılaplar)
| | | 12 |
Türk inkılap hareketleri (Sosyal alanındaki inkılaplar)
| | | 13 | Türk inkılap hareketleri (Ekonomik alanındaki inkılaplar)
| | | 14 | Atatürk dönemi Dış Politika | | |
|
Recommended or Required Reading |
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa
Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | Türkçe | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ev Ödevi | 1 | 3 | 3 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|