Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYear of StudyYarıyılAKTS
9900000206ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZorunlu122
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. Gülden Katar
Learning Outcomes
1İnkılap kavramını tanımlayabilir
2Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir
3Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir
4Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir
5Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir
6Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Milli mücadele dönemi TBMM nin açılışı Siyasi ve askeri gelişmeler Lozan barış antlaşması Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları Türk inkılap hareketleri
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1TBMM'nin açılması, yapısı ve çalışmaları
2TBMM'nin açılması, yapısı ve çalışmaları
3Milli Mücadele Dönemi ( Doğu ve Güney Cephelerinin oluşumu ve Faaliyetleri)
4 Milli Mücadele Dönemi ( Batı Cephesinin oluşumu ve Faaliyetleri)
5 Milli Mücadele Dönemi ( Batı Cephesinin oluşumu ve Faaliyetleri)
6 Lozan Barış Anlaşması ve sonuçları
7 Lozan Barış Anlaşması ve sonuçları
8 İstiklal Savaşı sonrası Türk Siyasal hayatında yaşanan Gelişmeler
9 İstiklal Savaşı sonrası Türk Siyasal hayatında yaşanan Gelişmeler
10Türk inkılap hareketleri (Siyasi ve Hukuk alanındaki inkılaplar)
11Türk inkılap hareketleri (Eğitim ve Kültür alanındaki inkılaplar)
12 Türk inkılap hareketleri (Sosyal alanındaki inkılaplar)
13Türk inkılap hareketleri (Ekonomik alanındaki inkılaplar)
14Atatürk dönemi Dış Politika
Recommended or Required Reading
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Ev Ödevi133
TOTAL WORKLOAD (hours)52
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
PO
18
PO
19
PO
20
PO
21
PO
22
PO
23
PO
24
LO1                        
LO2                        
LO3                        
LO4                        
LO5                        
LO6                        
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr