Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
162001303104GERİATRİK PSİKİYATRİCompulsory233
Level of Course Unit
Short Cycle
Objectives of the Course
Bu ders, insan davranışlarını ve davranış bozukluluklarını, ruh sağlığı ve yaşlılıkta sık görülen ve diğer ruhsal bozuklukları ele alır. Yaşlı bireylerin ruh sağlığının korunması, geliştirilmesi, iyileştirilmesine yönelik kavramsal bilgileri ve ruh sağlığını etkileyen değişkenleri dikkate alarak fiziksel, sosyal ve ruhsal sorunları önleyici, iyileştirici, rehabilite edici yaklaşımları uygulama becerisi kazanmayı ve bireyin baş etme güçlerini geliştirmeyi öğretir.
Name of Lecturer(s)
Öğr. Gör. Erkan DURAR
Learning Outcomes
1Toplumda ruh sağlığı yönünden risk taşıyan grupları değerlendirebilme.
2Biyo-psikososyal boyutları ile insanı, insanın normal ve normal dışı davranışlarını etkileyen faktörleri, davranışların anlamlarına yönelik temel kavramları tanıyabilme.
3Bireylerin gelişim dönemlerine ve yaşlıların olgunlaşma dönemlerine özgü özellikleri, bu dönemlerdeki risk durumlarını, stresörleri, duygusal ve ruhsal sorunları ve bu sorunları birincil, ikincil, üçüncül koruma düzeylerinde ele alma yollarını tanımlayabilme.
4Ruhsal bozukluğu olan yaşlı bireyleri gruplandırabilme.
5Yaşlılık dönemi sorunlarına ve ruh sağlığı bozuk yaşlıların gereksinimlerine yönelik yardım etme becerilerini kullanabilme.
6Psikoaktif madde kullanımının önlenmesine yönelik koruyucu girişimlerde bulunabilme ve kullanıcı durumdaki bireylerin etkili tedavi ve rehabilitasyon hizmetlerinden yararlanmasını sağlama
7Toplumda yaşayan bireylerin ruh sağlığını koruma, iyileştirme ve rehabilite etme yönünden ailenin önemini kavrama ve bireyleri ailesiyle birlikte değerlendirerek müdahale edebilme.
8Ruhsal hastalıklarda uygulanan temel tedavi yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olma ve tedavi sürecinde yardım etme.
9Psikiyatride önemli olan yasal konular ve etik konu/sorunları tanımlayabilme ve etik ilkelere uygun davranış sergileyebilme.
10Geriatrik Psikiyatri dersinde öğrendiği bilgi ve becerileri, kendi yaşantısında kullanabilme.
11Yaşlanmayla birlikte görülebilecek psikolojik problemleri çözebilme ve bu problemlerle başa çıkma yöntemlerini kullanabilme.
Mode of Delivery
Birinci Öğretim
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Derse devam zorunluluğu (Asgari %70) Belirtilen kaynaklardan derse hazırlıklı gelmek. Ders ile ilgili istenilen kaynakları temin etmek.
Course Contents
Dersin Sunumu, Ruh Sağlığı, Ruhsal Bozukluk, Biyopsikososyal Boyutlarıyla Insan ve Insan davranışlarının Psikodinamik Temelleri (Hatırlatma) Benliğin Savunma Düzenekleri, Ruhsal Gelişim Dönemleri, Olgunlaşma Dönemi ve Yaşlılık Sürecindeki Psikolojik Değişiklikler, Yardım Edici İletişim I, Kişilik Bozuklukları ve Yaklaşım, Yardım Edici İletişim II, Kültür ve Psikiyatri, Yardım Edici İletişim-III, Ruhsal, Hastalıklarda Görülen Genel Belirtiler, Yardım Edici İletişim – Uygulama, Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar ve Yaklaşım, Yardım Edici İlişki-Uygulama, Duygulanım Bozukluğu Olan Bireyler ve Yaklaşım, Yaşlılık Depresyonu, Bipolar Bozukluk, Nevrotik Stresle İlgili Somatoform Bozukluklar I – II, Yaşlı Bireyde Uyku Bozuklukları ve Yaklaşım, Madde Bağımlılığı ve Kötüye Kullanım, Kronik Alkolizm ve Yaklaşım, Ruhsal Hastalıklarda Uygulanan Tedavi Yöntemleri, Bilişsel Davranışçı Terapiler, Psikoanaliz, Birincil, İkincil, Üçüncül Koruma Kavramı, Yaşlı Bireylerin Ruh Sağlığının Geliştirilmesi, Sosyal Psikiyatri, Psikiyatride Etik ve Yasal Sorunlar
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Dersin Sunumu, Ruh Sağlığı, Ruhsal BozuklukSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
2Biyopsikososyal Boyutlarıyla Insan ve Insan Davranışlarının Psikodinamik Temelleri (Hatırlatma). Benliğin Savunma DüzenekleriSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
3Ruhsal Gelişim Dönemleri Olgunlaşma Dönemi ve Yaşlılık Sürecindeki Psikolojik Değişiklikler Yardım Edici İletişim ISözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
4Ruhsal Gelişim Dönemleri Olgunlaşma Dönemi ve Yaşlılık Sürecindeki Psikolojik Değişiklikler Yardım Edici İletişim ISözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
5Kültür ve Psikiyatri Yardım Edici İletişim-IIISözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
6Ruhsal Hastalıklarda Görülen Genel Belirtiler Yardım Edici İletişim - UygulamaSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
7Şizofreni ve Diğer Psikotik Bozukluklar ve Yaklaşım Yardım Edici İlişki-UygulamaSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
8Arasınav
9Duygulanım Bozukluğu Olan Bireyler ve Yaklaşım I. Yaşlılık Depresyonu II. Bipolar BozuklukSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
10Nevrotik Stresle İlgili Somatoform Bozukluklar I - IISözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
11Yaşlı Bireyde Uyku Bozuklukları ve YaklaşımSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
12Madde Bağımlılığı ve Kötüye Kullanım, Kronik Alkolizm ve YaklaşımSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
13Ruhsal Hastalıklarda Uygulanan Tedavi Yöntemleri Bilişsel Davranışçı Terapiler PsikoanalizSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
14Yaşlılarda akıl ve ruh sağlığınının Birincil, İkincil, Üçüncül Koruma Kavramı Psikiyatride Etik ve Yasal Sorunlar Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
15Yaşlı Bireylerin Ruh Sağlığının Geliştirilmesi Sosyal Psikiyatri Dersin genel olarak değerlendirilmesiSözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma
16Yarıyıl sonu sınavları
Recommended or Required Reading
1-Özcan A. Hemşire- Hasta İlişkisi ve İletişim. Ankara: Sistem Ofset Bas. Yay. San. Tic. Ltd. Şti. 2006 2-Öztürk MO. Ruh Sağlığı ve Bozuklukları. 10.Baskı, Ankara: Nobel Tıp Kitapevleri Ltd. Şti, 2004. 3-Stuart GW, Laraia MT. Principles and Practice of Psychiatric Nursing. Sixth Ed. St Louise, Missouri: Elsevier Mosby Inc., 1998. 4-Varcarolis EM, Carson VB, Shoemaker NC. Foundations Of Psychiatric Mental Health Nursing A Clinical Approach. Fifth Ed. New York: Saunders Elsevier, 2006. 5-Hofling CK, Leininger MM, Bregg E. Hemşirelikte Ana Psikiyatrik Kavramlar. Çeviri: Aysel Kumral, Vehbi Koç Vakfı, İstanbul, 1981(Türk Psikiyatri Hemşireleri Derneği 2009 baskısı). 6-Yüksel N. Ruhsal Hastalıklar. 3. Baskı, Ankara Nobel Tıp Kitabevleri Ltd. Şti. 2006. 7-Sayıl I. Ruh Sağlığı ve Hastalıkları. Antıp A.Ş. Yayınları, Ankara: 2000. 8-Yaşlılık Psikolojisi: Prof.Dr. Sefa Saygılı;Elit Kültür; İstanbul 2011
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Ara Sınav1100
SUM100
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
Final Sınavı1100
SUM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
SUM100
Language of Instruction
Türkçe
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Quiz111
Derse Katılım111
Tartışma111
Soru-Yanıt111
Seminer111
Bireysel Çalışma2816
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma155
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma12020
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma12020
Performans111
Quiz için Bireysel Çalışma155
Ev Ödevi111
TOTAL WORKLOAD (hours)78
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
PO
18
PO
19
PO
20
PO
21
PO
22
PO
23
PO
24
LO1                        
LO2                        
LO3                        
LO4                        
LO5                        
LO6                        
LO7                        
LO8                        
LO9                        
LO10                        
LO11                        
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr