Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
9900000206ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ - IIZorunlu122
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Atatürk ün gerçekleştirdiği ilke ve inkilapların öğrencilere aktarılması
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Okt. Gülden Katar
Öğrenme Çıktıları
1İnkılap kavramını tanımlayabilir
2Milli mücadeleyi doğru tanımlayabilir
3Milli egemenliğin gelişim sürecini ve önemini anlayabilir
4Türk milletinin özelliklerini ve önceliklerini tanımlayabilir
5Günümüz dünyasının karşılaştığı sorunları yorumlayabilir
6Kültürümüzü tarihsel bir bakış açısıyla yorumlayabilir
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Milli mücadele dönemi TBMM nin açılışı Siyasi ve askeri gelişmeler Lozan barış antlaşması Lozan barış anlaşmasının önemi ve sonuçları Türk inkılap hareketleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1TBMM'nin açılması, yapısı ve çalışmaları
2TBMM'nin açılması, yapısı ve çalışmaları
3Milli Mücadele Dönemi ( Doğu ve Güney Cephelerinin oluşumu ve Faaliyetleri)
4 Milli Mücadele Dönemi ( Batı Cephesinin oluşumu ve Faaliyetleri)
5 Milli Mücadele Dönemi ( Batı Cephesinin oluşumu ve Faaliyetleri)
6 Lozan Barış Anlaşması ve sonuçları
7 Lozan Barış Anlaşması ve sonuçları
8 İstiklal Savaşı sonrası Türk Siyasal hayatında yaşanan Gelişmeler
9 İstiklal Savaşı sonrası Türk Siyasal hayatında yaşanan Gelişmeler
10Türk inkılap hareketleri (Siyasi ve Hukuk alanındaki inkılaplar)
11Türk inkılap hareketleri (Eğitim ve Kültür alanındaki inkılaplar)
12 Türk inkılap hareketleri (Sosyal alanındaki inkılaplar)
13Türk inkılap hareketleri (Ekonomik alanındaki inkılaplar)
14Atatürk dönemi Dış Politika
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
YÖK (1995). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi-II, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Komisyon (2009). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Okutman Yayıncılık Akyüz Y. ve diğ. (2010). Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi, Ankara: Yüksek Öğretim Kurulu Yayınları. Turan R. ve diğ. (2005). Türk İnkılâp Tarihi ve Atatürk İlkeleri, Ankara Eroğlu H. (2008). Türk İnkılâp Tarihi, Savaş Yayınevi Ünsal Y. (1991). Atatürk İmparatorluktan Millî Devlete, Ankara: TTK Aybars E. Lozan Konferansı ve İsmet Paşa Atatürk M. Kemal, Nutuk, Ankara: 2000, Atatürk Araştırma Merkezi Yay. Mustafa Kemal Atatürk’ün Söylev ve Demeçleri, Genelkurmay Yayınları. İnan A. A. (1991). Türkiye Cumhuriyeti ve Türk Devrimi, Ankara Karabekir K. (2008). İstiklal Harbimiz, YKY Bayur Y. H. (1991). Türk İnkılâbı Tarihi, TTK
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma122
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma122
Ev Ödevi133
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)52
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27
ÖÇ1                           
ÖÇ2                           
ÖÇ3                           
ÖÇ4                           
ÖÇ5                           
ÖÇ6                           
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr