Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000304105 | KAYNAŞTIRMA EĞİTİMİ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders ile özel eğitim alanında eğitimi alan öğrencinin kaynaştırma eğitimi ile ilgili bilgi ve uygulama yeterliliği kazandırılacaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ERCAN ARAS |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Kaynaştırma öğrencisini tanımak | 2 | Kaynaştırma öğrencisini tanımak | 3 | Kaynaştırma eğitimini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak | 4 | Kaynaştırma eğitimini uygulamada sınıf öğretmenine destek olmak |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Kaynaştırma eğitimini tanımak
Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri
Kaynaştırma eğitimi ni uygulayan okullar
Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama
Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Kaynaştırma eğitimini tanımak | | | 2 | Kaynaştırma eğitimi alan çocuğun gelişimsel gereksinimleri | | | 3 | Kaynaştırma eğitimi ni uygulayan okullar | | | 4 | Kaynaştırma öğrencilerinin özel gereksinimlerine uygun öğrenme ortamını hazırlama | | | 5 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 6 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 7 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 8 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 9 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 10 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 11 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | | 12 | Kaynaştırma eğitiminde belirlenen etkinliği uygulama | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ataman, Ayşegül (Ed) Özel Gereksinimli Çocuklar, Özel Eğitime Giriş, Gündüz yy. 2005
-Varol, N.Özel Eğitimde Kaynaştırma Nasıl Olmalıdır
-Gönül Kırcaali-Sema Batu, Kaynaştırma. Kök yayıncılık
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | | | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|