Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000213 | TÜRK DİLİ - II | Zorunlu | 1 | 2 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamak |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Okt. Dinçer ÖZTÜRK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Anlam bilgisi | 2 | Anlam bilgisi uygulamaları | 3 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar | 4 | Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları | 5 | Sözlü kompozisyon türleri |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Anlam bilgisi
Anlam bilgisi uygulamaları
Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar
Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları
Sözlü kompozisyon türleri
Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları
Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları
Edebiyat tarihi incelemeleri
Ara sınav
Güzel konuşma ve yazma kuralları
Güzel konuşma ve yazma uygulamaları
Edebî tür bilgisi
Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması
Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anlam bilgisi
| | | 2 | Anlam bilgisi uygulamaları
| | | 3 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar
| | | 4 | Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları
| | | 5 | Sözlü kompozisyon türleri
| | | 6 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları
| | | 7 | Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları
| | | 8 | Edebiyat tarihi incelemeleri
| | | 9 | Ara sınav
| | | 10 | Güzel konuşma ve yazma kuralları
| | | 11 | Güzel konuşma ve yazma uygulamaları
| | | 12 | Edebî tür bilgisi
| | | 13 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması
| | | 14 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yakup Karasoy vd. Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ, Ankara 2004. Zeynep Korkmaz, Türk Dili Grameri, TDK, Ankara 2004.
Tuncer Gülensoy, Türkçe El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2000 Zeynep Korkmaz vd. Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, YÖK, Ankara 2000.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 4 | 4 |
Ev Ödevi | 1 | 4 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|