Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182000403100 | SU KİRLİLİĞİ VE KONTROLÜ | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Su kalitesinin tanımı, su kalitesinin kullanma amacına (rekreasyonal, balık üretim, içme, kullanma) ve karakterine (deniz, göl, akarsu, baraj, içme suyu rezervuarı, sulak alan, haliç) göre kalite kriterlerinin değişkenliğini ve kirlilik nedenlerini öğrenmek.
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Mahmut SOYLU |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Su kirliğinin nedenlerinin araştırılması | 2 | Su kalitesini belirleyen fiziksel kimyasal ve biyolojik parametrelerin öğrenilmesi | 3 | Biyo-indikatör bakterilerin özellikleri ve suya etkileri | 4 | Ağır metal, petrol, pestisit, antibiyotik, radyoaktivite, deterjan varlığının su kalitesi üzerindeki etkileri | 5 | Su Kalitesi bakteriyolojik ve kimyasal analiz metotlarının öğrenilmesi |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri. Yüzeysel sularda biyolojik mekanizmalar. Kirlilik unsurlarının sınıflandırılması. Hidrolojik çevrim sırasında su kalitesinde doğal ve antropojen değişimler. Askıda yüzücü ve koloidal maddeler. Isıl kirlenme. Toksik, radyoaktif ve güç ayrışabilen maddeler. Organik unsurlar. Su kirliliğinde azotlu maddelerin fosforun ve fotosentezin etkisi. Mikrobiyal kirlenme. Akarsu,
göl, yeraltı suyu ve deniz kirlenmesi su kalite kriterleri ve standartları. Sucul ortamların korunmasında çevresel etkilerin değerlendirilmesi |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Su Kalitesinin Tanımı | | 2 | 2 | Suyun Fiziksel ve Kimyasal Özellikleri | | 2 | 3 | Deniz ve İçmesularında Yaşanan Kirliliğin Kaynaklarının Tanımlanması | | 2 | 4 | Akarsu, Göl ve Yeraltı Sularının Kirlilik Kaynakları | | 2 | 5 | Akarsu, Göl ve Yeraltı Sularının Kalite Kriterleri ve Standartları | | 2 | 6 | Bakteriyolojik Kirlilik Kaynakları | | 2 | 7 | Bakteriyolojik Kirliliğin Su Kalitesine Etkileri | | 2 | 8 | Kimyasal Kirlenme ve Ağır Metallerin Etkileri | | 2 | 9 | Deterjanların Su Kalitesine Etkileri | | 2 | 10 | Pestisitlerin Kaynakları, Pestisitlerin Sınıflandırılması ve Su kalitesine Etkileri | | 2 | 11 | Su kirliliğinde azotlu maddelerin fosforun ve fotosentezin etkisi | | 2 | 12 | Petrol Kirliliğinin Su Kalitesine Etkileri | | 2 | 13 | Denizden Petrolün Uzaklaştırlmasında Dünyada kullanılan Metotlar | | 2 | 14 | Suların Kimyasal Analizinde Kullanılan Standart Metotlar | | 2 |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Su Kirliliği Doç.Dr.Ziya LUGAL GÖKSU |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 7 | 2 | 14 |
Alan Gezisi | 7 | 3 | 21 |
Beyin Fırtınası | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|