|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192000401103 | BİYOİSTATİSTİK | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Temel istatistiksel kavramlar ve yöntemleri, sağlık alanına özel örnek ve uygulamalarla öğrenciye öğretmek, kendi alanındaki literatürü istatistiksel açıdan anlamasını ve değerlendirmesini sağlamak. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Arş. Gör. Dr. Cem Tırınk | Öğrenme Çıktıları | 1 | Uygun temel istatistiksel çözümlemelere karar verir | 2 | Hesaplamaları ve analizleri kendi başına yapar | 3 | Sonuçları yorumlar |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel istatistiksel kavramlar, Verilerin toplanması, Tanımlayıcı istatistikler, Tablo ve grafikler, Olasılık, Analitik çözümlemeye giriş, Student t testleri, Mann-Whitney U & Wilcoxon T testi, Ki kare bağımsızlık analizi, Tek yönlü ANOVA, Kruskal Wallis testi, Korelasyon analizi, Regresyon analizi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel istatistiksel kavramlar; istatistik, biyoistatistik, biyoistatistiğin kullanım alanları, toplum, örneklem, istatistik, parametre, veri, değişken, ölçek türleri, vb. | | | 2 | Verilerin sınıflandırılması, frekans tablosu oluşturma vb. | | | 3 | Verilerin sınıflandırılması, frekans tablosu oluşturma vb. | | | 4 | Verilerin toplanması, veri toplama yöntemleri, anketler, vb. | | | 5 | Merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri; ortalama, mod, medyan, standart sapma, varyans, standart hata, vb. | | | 6 | Olasılık hesaplamaları. | | | 7 | Vize | | | 8 | Latin Kare Deneme Deseni ve Tesadüf Parsellerinde Faktöriyel Deneme Deseni | | | 9 | Tek örneklem t testi, bağımsız örneklemler t testi, eşleştirilmiş t testi. | | | 10 | Mann-Whitney U test, Wilcoxon T test. | | | 11 | Varyans Analizi | | | 12 | İki faktörlü İç-İçe Sınıflama | | | 13 | Regresyon Analizi | | | 14 | Korelasyon Analizi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Sümbüloğlu, K., Sümbüloğlu, V. (2002). Biyoistatistik. Hatipoğlu Yayınları, Anakara, Türkiye | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|