Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
192000404102EKOLOJİZorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Sistem ve ekosistem ile doğal ve tarım ekosistemlerin kavranması, tarım ekosistemleri üzerine etkili çevresel faktörlerin ve alternatif üretim sistemlerinin öğrenilmesidir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr.Gör. Ercan OĞUZ
Öğrenme Çıktıları
1Çevrenin ve doğal kaynaklarının önemini kavrayabilme
2Doğal ve tarımsal ekosistemlerin sürdürülebilirlik ilkelerini öğrenebilme
3Tarım ekosistemlerindeki çevre koşulları hakkında bilgi edinebilme
4Geleneksel ve alternatif tarım sistemlerini kıyaslayabilme
5Tarımın neden olduğu çevresel sorunlara çözüm bulabilme
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Ekolojinin tanımı ve bilim dalı olarak gelişmesi, Sistem, model ve sınırlayıcı temel kavramlar, Ekosistemin yapı ve işlevleri, Ekosistemde enerji akışı ve kimyasal madde döngüleri, Tarım ekosistemleri, Işık ve sıcaklığın özellikleri ve bitkiler üzerine etkisi, Atmosferin özellikleri ve tarımsal yönden önemi, hava hareketleri, Su ve suyun değişik durumlarının bitkiler üzerindeki etkisi, Toprak ve toprağın özellikleri, Biyolojik etmenler, geleneksel ve alternatif tarım sistemleri, tarımın neden olduğu çevresel sorunlar, sürdürülebilirlik.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevrenin önemi, ekolojinin tanımı, doğal kaynaklar
2Sistemler modeller ve sınırlayıcı etmenlerin etki yasaları
3Ekosistem, ekosistemlerin öğeleri ve işlevleri
4Ekosistemde enerji, fotosentez
5Ekosistemde birincil ve ikincil üretim ve enerji akımı
6Ekosistemde kimyasal madde döngüleri
7Ara Sınav
8Tarım ekosistemleri
9arım ekosistemlerinde çevre koşulları, iklim faktörleri,ışık
10Sıcaklık, sıcaklık değişimine etki eden faktörler
11Atmosfer, Atmosferin katları, bileşimi, Atmosferin tarımsal
12Su, hava nemi, hava neminin bitkiler için önemi, yağış
13oprak etmeni, Toprak dokusu, yapısı, bitki besin elemetleri
14Tarımın neden olduğu çevresel sorunlar, sürdürülebilirlik
15Final sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Turgut, İ., 2006. Tarımsal Ekoloji, ADÜ Yayınları No:12 Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ.İ., Savaşçı, S., Paslı, N., Kaynaş, S., 2000. Ekoloji I, ISVAK Yayın No: 6 Boşgelmez, A., Boşgelmez, İ.İ., Savaşçı, S., Paslı, N., Kaynaş, S., 2000. Ekoloji II-Toprak, ISVAK Yayın No: 6 Farklı Kaynaklardan Derlenmiş Sunumlar ve Ders Notları Internet Kaynakları
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Gözlem14228
Gösterme14228
Rapor Hazırlama14228
Ev Ödevi6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)127
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi
ÖÇ1
ÖÇ2
ÖÇ3
ÖÇ4
ÖÇ5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr