|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000402100 | HİDROLOJİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı hidrolojinin ve hidrolojik süreçlerin insan ve doğa üzerindeki etki ve önemini öğretmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Dr. Öğr. Üyesi Sevtap TIRINK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Hidrolojik süreçlerin dünya üzerindeki değiştirme gücünü öğrenmek | 2 | Hidrolojik süreçlerin dünya üzerindeki değiştirme gücünü öğrenmek | 3 | Hidrolojinin insan ve yaşam çevresi üzerindeki önemini kavramak | 4 | Hidrolojinin insan ve yaşam çevresi üzerindeki önemini kavramak | 5 | Hidrolojik döngüyü ve bu döngüde meydana gelecek büyük değişimleri hidrolojik çevre problemlerine yaklaşımla değerlendirmek. | 6 | Hidrolojik döngüyü ve bu döngüde meydana gelecek büyük değişimleri hidrolojik çevre problemlerine yaklaşımla değerlendirmek. | 7 | Hidroloji bilimi için gerekli ölçüm ve analiz metotlarını öğrenmek ve alanları ile ilgili hidrolojik problemlere çözümler üretebilmek. | 8 | Hidroloji bilimi için gerekli ölçüm ve analiz metotlarını öğrenmek ve alanları ile ilgili hidrolojik problemlere çözümler üretebilmek. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Hidrolojinin tanımı, hidrolojinin temel denklemleri. Yağış; meydana gelmesi, ölçülmesi, yağış kayıtlarının analizi. Buharlaşma; mekanizması, terleme ve tutma, evapotranspirasyon kayıpları. Sızma; sızma kapasitesi, sızma hızı, sızma indisleri. Yeraltısuyu; yeraltındaki suyun bölgeleri, beslenmesi ve kayıplar, yeraltısuyu akımı, hidrolik iletkenliğin ölçülmesi. Akım ölçümleri ve verilerin analizi; seviye ve su yüzü eğimi ölçümleri, kesit ölçümleri, debi ölçümleri, anahtar eğrisi, akış kayıtlarının analizi. Yüzeysel akış; akarsu havzalarının özellikleri, akışın kısımlara ayrılması, akış-yağış bağıntıları, rasyonel metod, kar erimesinden meydana gelen akış. Hidrograf analizi; hidrografın elemanları, dolaysız akışla taban akışının ayrılması, akarsu havzasının sistem olarak incelenmesi, parametrik havza modelleri, Birim hidrograf teorisi, hidrografın akarsu boyunca ötelenmesi, hidrografın haznede ötelenmesi | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Hidrolojinin tanımı, | | | 2 | Hidrolojinin temel denklemleri. | | | 3 | Yağış; meydana gelmesi, ölçülmesi, yağış kayıtlarının analizi. | | | 4 | Buharlaşma; mekanizması, terleme ve tutma, evapotranspirasyon kayıpları. | | | 5 | Sızma; sızma kapasitesi, sızma hızı, sızma indisleri. | | | 6 | Yeraltısuyu; yeraltındaki suyun bölgeleri, beslenmesi ve kayıplar, yeraltısuyu akımı, | | | 7 | Hidrolik iletkenliğin ölçülmesi. | | | 8 | Akım ölçümleri ve verilerin analizi; seviye ve su yüzü eğimi ölçümleri, kesit ölçümleri | | | 9 | Debi ölçümleri, anahtar eğrisi, akış kayıtlarının analizi. | | | 10 | Yüzeysel akış; akarsu havzalarının özellikleri, akışın kısımlara ayrılması, | | | 11 | Akış-yağış bağıntıları, rasyonel metod, kar erimesinden meydana gelen akış. | | | 12 | Hidrograf analizi; hidrografın elemanları, dolaysız akışla taban akışının ayrılması, | | | 13 | Akarsu havzasının sistem olarak incelenmesi, parametrik havza modelleri, | | | 14 | Birim hidrograf teorisi, hidrografın akarsu boyunca ötelenmesi, hidrografın haznede ötelenmesi | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Hidroloji ders notları (Dr. Öğr. Üyesi Sevtap TIRINK) | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Problem Çözümü | 5 | 2 | 10 | Tartışma | 5 | 2 | 10 | Soru-Yanıt | 7 | 1 | 7 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 15 | 15 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|