Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000304101ÇOCUK EDEBİYATI VE MEDYAZorunlu243
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Çocuk edebiyatı ve medya konusunda bilgi ve beceri sahibi olmak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Çiğdem ÇAM TÜRKAN
Öğrenme Çıktıları
1Çocuklar için hazırlanan yayınları inceleyebilecektir.
2Okul öncesi çocuklar için hazırlanan yayınları kullanabilecektir.
3Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarını takip edebilecektir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Bu derste piyasada bulunan çocuk edebiyatı ürünleri incelenecektir.
Dersin İçeriği
Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler Basılı yayınların özellikleri Görsel yayınların özellikleri Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi Basılı yayınların değerlendirilmesi Görsel yayınların değerlendirilmesi Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemler Çocuk edebiyatı eserleri Basılı medya yayınları Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmak
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çocuk yayınlarında bulunması gereken özellikler X
2Basılı yayınların özellikleri X
3Görsel yayınların özellikleri X
4Okul öncesi çocuklar için hazırlanan basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesi X
5Basılı yayınların değerlendirilmesiX
6Görsel yayınların değerlendirilmesi X
7Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek X
8Çocukların ve ailelerin çocuk yayınlarını kullanmalarına rehberlik etmek X
9Yayınları kullanırken kullanılacak etkili yöntemlerX
10Çocuk edebiyatı eserleri X
11Basılı medya yayınları X
12Çocuk edebiyatı ve çocuklara yönelik medya yayınlarından örnek arşiv oluşturmaX
13Basılı ve görsel yayınların değerlendirilmesiX
14Medya yayınları yazmaX
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Medya okuryazarlığı programı MEB-RTÜK işbirliği Prof. Dr. Sedat Sever- Etkinliklerle Türkçe Öğretimi Yrd. Doç. Dr. Özlem Ersoy, Neslihan Avcı, Ayşe Turla-“Oyuncak, Televizyon, Bilgisayar ve Kitap” Prof. Dr. Sedat SEVER- Çocuk ve Edebiyat
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14228
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma11010
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)81
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ15455445445454545
ÖÇ25555544544454455
ÖÇ34555544455454545
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr