|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192000204101 | HALK SAĞLIĞI | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Toplum sağlığını bir program içerisinde yükseltecek temel bilgi, kavram ve ilkeleri; toplumun sağlık gereksinimlerinin saptanması, fiziksel ve sosyal çevrenin olumlu hale getirilmesi, ülkenin sağlık bakım sistemi doğrultusunda hastalık ve sağlığın her aşamasında gerekli profesyonel rolleri üstlenen birey, aile, grup ve toplumun sağlığını geliştiren, sürdüren ve hastalıklardan koruyan özel bir daldır.Bununla ilgili; Halk sağlığına ilişkin temel kavramlar ve tarihçe, Temel sağlık hizmetleri kavramı, Sağlık Hizmetlerinin örgütlenmesi, Türkiye’de sağlığı etkileyen faktörler, Halk sağlığı hizmetlerinde kullanılan kayıtları ve sağlık düzeyi ölçütleri, Denetim, sağlık eğitimi, Aile ve sağlık, Ana ve çocuk sağlığı, Okul sağlığı, Yaşlılık sorunları ve evde hasta bakımı, İşçi sağlığı, Çevre sağlığı, Bulaşıcı ve sosyal hastalıklarda halk sağlığı yaklaşımları, errken tanı ve kronik hastalıklar içerikli bilgi verilir. Öğrencilere toplum sağlığının temel bilgi, kavram ve ilkeleri doğrultusunda; birey, aile ve toplum gruplarının sağlığını koruma, sürdürme ve geliştirmeye yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr.Gör.Gülçin Aşut | Öğrenme Çıktıları | 1 | Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın öneminin kavranması | 2 | Halk Sağlığı disiplinin anlamı, kapsamı, korunmanın öneminin kavranması | 3 | Bireyin sağlığını etkileyen etmenleri sosyal değişkenlerin önemine vurgu yaparak anlaşılması | 4 | Bireyin sağlığını etkileyen etmenleri sosyal değişkenlerin önemine vurgu yaparak anlaşılması | 5 | Toplum sağlığını etkileyen etmenleri halk sağlığı bakış açısı içerisinde irdeleyebilmek | 6 | Toplum sağlığını etkileyen etmenleri halk sağlığı bakış açısı içerisinde irdeleyebilmek | 7 | Sağlıktaki eşitsizliklere dünyada ve Türkiyedeki durum üzerinde vurgu yapabilmek | 8 | Sağlıktaki eşitsizliklere dünyada ve Türkiyedeki durum üzerinde vurgu yapabilmek |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Dersle ilgili kaynaklardan derse gelmeden önce hazırlıklı gelmek. Derse asgari saatte devam etmek. Ders için önerilen kaynakları temin etmek. | Dersin İçeriği | 1-Halk sağlığına giriş ve Halk sağlığında temel kavramlar, 2- Sağlık kavramı ve sağlığı etkileyen etmenler 3-Sağlık kültür ve hastalık kültür ilişkisi 4-Sağlık hizmetleri ve örgütlenmesi 5-Sağlık insan gücü ve Türkiye’de sağlık örgütlenmesi 6-Sağlık düzeyi Göstergeleri ve hizmetler açısından ülkeler arası kıyaslama 7-Ana – Çocuk sağlığı ve aile planlaması 8-Bağışıklama hizmetleri 9-İşçi ve iş yeri sağlığı 10-Çevre sağlığı 11-Sosyal bulaşıcı hastalıklar 12-Genel beslenme 13-Türkiye’nin genel sağlık sorunları, halk sağlığı açısından genel nüfus, gençlerin sağlık sorunları 14-Yaşlılık ve sorunları 15-Toplumda görülen sağlığa zararlı alışkanlıklar 16-Okul Sağlığı 17-Sağlık Ekonomisi 18-Adölesan Sağlığı 19-Sağlık Eğitimi 20-Temel beslenme ve toplum beslenmesi 21-Sağlığı geliştirme kavramı | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Halk Sağlığının Tanımı, Önemi ve Tarihçesi | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 2 | EPİDEMİYOLOJİ GİRİŞ | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 3 | HALK SAĞLIĞINDA KULLANILAN KAVRAMLAR | | | 4 | KÜRESELLEŞME VE SAĞLIK | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 5 | KADIN SAĞLIĞININ GELİŞTİRİLMESİ | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 6 | SAĞLIK EĞİTİMİ | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | ERKEK SAĞLIĞI | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 9 | MESLEK HASTALIKLARI VE İŞ KAZALARI | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 10 | MADDE BAĞIMLILIĞI | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 11 | ADÖLESAN SAĞLIĞININ
GELİŞTİRİLMESİ | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 12 | ADÖLESAN DÖNEMDE GÖRÜLEN
BESLENME BOZUKLUKLARI | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 13 | EVDE BAKIMIN PLANLANMASI UYGULANMASI VE DEĞERLENDİRİLMESİ | Sözlü Anlatım Power point sunumu Soru-yanıt, Tartışma | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | ERCİ, Behice. "Halk Sağlığı hemşireliği", Göktuğ Basım yayın, Amasya, 2010. Halk Sağlığı Kitabı, Erciyes Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı. 2009 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 | Quiz | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Soru-Yanıt | 14 | 2 | 28 | Takım/Grup Çalışması | 1 | 1 | 1 | Rapor Hazırlama | 1 | 7 | 7 | Seminer | 8 | 1 | 8 | Performans | 7 | 1 | 7 | Ev Ödevi | 7 | 1 | 7 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ6 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ7 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|