Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192000201103 | MİKROSKOP BECERİLERİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Işık mikroskobunun özellikleri ve rezolüsyon konusunun öğretilmesi. Mikroskop türlerinin çalışma
prensipleri hakkında bilgi verilmesi. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe KARACALI TUNÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Işık mikroskobunun özelliklerini öğrenir. | 2 | Rezolüsyon konusunu öğrenir. | 3 | Mikroskop türlerinin çalışma prensiplerini kavrar. | 4 | Mikroskop kullanabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Mikroskop türleri hakkında bilgi sahibi olmak. Işık mikroskobunun parçaları ve kullanımının öğrenilmesidir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Işık mikroskobunun özellikleri | Işık mikroskobunun tanıtımı | | 2 | Aydınlık alan mikroskobu | Aydınlık alan mikroskobu | | 3 | Karanlık alan mikroskobu | Karanlık alan mikroskobu | | 4 | Faz-kontrast mikroskobu | Işık Mikroskobi için preparat hazırlama | | 5 | Fluoresan mikroskobu | Fluoresan boyama metodları | | 6 | Ultraviole mikroskobu | Mikroskobik uygulamalar | | 7 | Konfokal mikroskobu | Mikroskobik uygulamalar | | 8 | Konfokal mikroskobu | Konfokal mikroskobu | | 9 | İnvert mikroskop | İnvert mikroskop | | 10 | İnterferens mikroskobu | İnterferens mikroskobu | | 11 | Polarizasyon mikroskobu | Polarizasyon mikroskobu | | 12 | Elektron mikroskobu | Elektron mikroskobu | | 13 | Taramalı elektron mikroskobu | Taramalı elektron mikroskobu | | 14 | Geçirimli Elektron Mikroskobu | Geçirimli Elektron Mikroskobu | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Öğretim üyesinin ders notları |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Uygulama/Pratik | 13 | 2 | 26 |
Laboratuvar | 14 | 2 | 28 |
Takım/Grup Çalışması | 12 | 2 | 24 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|