Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182000204100 | İMMÜNOLOJİK YÖNTEMLER | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Klinik laboratuvarlarda kullanılan immunolojik yöntemlerin tanıtılması. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğretim Görevlisi Aslı Yıldırım Kocaman |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Temel imünoloji bilgisine sahip olur | 2 | Antijen Antikor birleşmesine dayalı laboratuvar testlerini uygulayabilir | 3 | Hemagglütinasyon testlerini uygulayabilir | 4 | ELİSA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, yöntemin laboratuvar sistemlerini kullanır. | 5 | İFA yönteminin temel prensiplerini ve çeşitlerini bilir, yöntemin laboratuvar sistemlerini kullanır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Genel immünoloik terimler.
İmmün sistem ve mekanızmaları.
İmmunolojik yöntemler. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | immün sistemin yapısı | | | 2 | Humoral bağışık yanıt | | | 3 | Hücresel bağışık yanıt | | | 4 | Antijen ve antikorların genel özellikleri | | | 5 | Aglütinasyona dayalı yöntemler | | | 6 |
Presipitasyona dayalı yöntemler | | | 7 | ELİSA yöntemi | | | 8 | Arasınav | | | 9 | RIA yöntemi | | | 10 | IFA yöntemi | | | 11 | Monoclonal antikor teknolojisi | | | 12 | Flow sitometri yöntemi | | | 13 | Hemaglutinasyon testleri | | | 14 | Alerji testleri | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Temel immunoloji Editör(ler) : Prof. Dr. Yıldız CAMCIOĞLU, Prof. Dr. Günnur DENİZ. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 2 | 8 | 16 |
Uygulama/Pratik | 3 | 12 | 36 |
Soru-Yanıt | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 3 | 5 | 15 |
Sözlü Sınav | 2 | 4 | 8 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|