Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
162000102102TIP KÜTÜPHANECİLİĞİZorunlu123
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı tıp ve sağlık bilimleri kütüphanelerinin tıp ve sağlık alanındaki rolünü ve önemini kavratmaktır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Engin DAYAN
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenci Kütüphane ve kütüphanecilik mesleği kavramlarını öğrenir.
2Kütüphaneler tarihini öğrenir
3Kütüphanede verilen hizmetleri öğrenir
4Araştırma tekniklerini öğrenir. Tıp veri tabanlarını detaylı öğrenir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Çağdaş Bilgi Merkezleri ve Karşılaştırılması Kütüphane, Kütüphanecilik Tıp Kütüphaneciliği,Kütüphane Türleri,Kütüphaneyi Oluşturan Öğeler,Kütüphane Hizmetleri, Teknik Hizmetleri,Okuyucu Hizmetleri,Sınıflandırmaya Giriş,Katologlamaya Giriş,Süreli Yayınlar,Müracaat Hizmetleri,Referans Kaynakları,Ödünç Verme Hizmetleri, Tıp Kütüphaneciliği Otomasyon Hizmetleri
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1KÜTÜPHANECİLİK Kütüphane ve Kütüphaneciliğin tarihsel gelişimi Kütüphane ve Kütüphaneciliğin tanımı Kütüphane ve Kütüphaneciliğin amacı önemi
2KÜTÜPHANELER Kütüphane türleri Kütüphaneciliğin çalışma alanları a) Kütüphaneler b) Arşivler c) Bilgi merkezleri d) Kütüphanecilik eğitimi Kurumlarda iletişim
3ÜNİVERSİTE VE KÜTÜPHANE Üniversitenin tanımı Üniversitenin amacı Kütüphanenin üniversite içindeki yeri ve önemi Üniversite kütüphanesinin tanımı Üniversite kütüphanesi türleri
4TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ Tıp eğitimi veren kurumların yapısı Tıp eğitiminde kütüphanenin rolü Tıp eğitiminde kütüphanecinin rolü Tıp Kütüphaneciliğinin tanımı
5TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ EĞİTİMİ Teknik Hizmetler Seçim-Sağlama a) Satın alma b) Bağış c) Değişim Kataloglama Kataloglama nedir, önemi Anglo Amerikan Kataloglama kuralları Sınıflandırma Sınıflandırma nedir, önemi Sınıflandırma çeşitleri
6TIP KÜTÜPHANECİLİĞİNE YÖNELİK SINIFLANDIRMA SİSTEMLERİ a)National Library of Medicine (NLM) b)Library of Congress c)Dewey Decimal Classification
7KONU BAŞLIKLARI a)Önemi ve seçimi, kullanımı b)NLM ile kullanımı c)LCSH ve MESH
8KULLANICI HİZMETLERİ a)Danışma b)Ödünç Verme c)Belge Sağlama-Enformasyon
9ARA SINAV
10SÜRELİ YAYINLAR a)Süreli yayınların Tıp Kütüphaneciliğindeki yeri ve önemi b)Süreli yayınlardan yararlanma esasları
11TIP KÜTÜPHANESİNDE İNTERNET a) Bilgi tarama b)Tıp kütüphaneciliğinde son gelişmeler c) İnternet ve Tıp Kütüphanesi
12TIP KÜTÜPHANELERİNDE OTOMASYON HİZMETLERİ a)Otomasyonun önemi b)Bilgi ağları c)Ege Üniversitesi Kütüphane otomasyon sistemi
13ELEKTRONİK YAYINLAR a)Elektronik yayınlar,sanal kütüphane,tıp bilimi ve internet b)Veritabanları ( on-line, cdrom) c)Elektronik dergiler ( on-line, basılı)
14TIP KÜTÜPHANECİLİĞİNDE ULUSLAR ARASI YAKLAŞIMLAR Elektronik hizmetler Ulusal ve Uluslar arası hizmetler
15KANITA DAYALI TIP VE BİLGİ MERKEZLERİ
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Başlangıcından 19. yy'a Tıp Kütüphaneleri- Mehmet ATILGAN 2. Tıp Kütüphaneciliğinin Tarihi Kökleri- Dr.Müjgan CUMBUR 3. Baysal, Jale. Kütüphanecilik alanında yeni kavramlar araçlar yöntemler. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İstanbul,1982. 4. Uşen, Sevinç. (2002). Yirmibirinci Yüzyılda Tıp Kütüphanecilerinin Değişen Rolleri. Bilgi Dünyası, 3(1): 93-99. 5. Alkan, Nazlı. ( 2002). Enformasyonistlik Mesleği Önerisi, Bilgi Dünyası, 3(1): 76-92. 4.Saraçoğlu, Musa ve Tavlı, Vedide. Tıpta İnternet Uygulamaları ve Biyomedikal Veritabanlarının Kullanımı. Gül Yayıncılık, İzmir, 2001. 6. Baysal, Jale. Yönetim ve Mevzuat : Ders Notları. TKD İstanbul Şubesi, İstanbul, 1991. 7. Guinchat, Claire. ve M, Menou, çev. Sönmez,Taner. Bilgi ve Dokümantasyon Çalışma Tekniklerine Genel Giriş. Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990. 8. Bloomberg , Marty and Evans, Edward G. çev. Tuncer, Nilüfer. Kütüphane Teknisyenleri İçin Teknik Hizmetlere Giriş. TKD, Ankara , 1989. 8.Alkan, Nazlı. ( 2008). Klinik Tıp Kütüphaneciliği, Bilgi Dünyası, 9(2): 315-347. 9. Dikmen, Serhat.(2008). Tıp Kütüphaneciliği Ders Notları Derleme
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı122
Derse Katılım14228
Gözlem14228
Bireysel Çalışma14114
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma177
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma11010
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16
ÖÇ1                
ÖÇ2                
ÖÇ3                
ÖÇ4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr