|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 162000102102 | TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ | Zorunlu | 1 | 2 | 3 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Bu dersin amacı tıp ve sağlık bilimleri kütüphanelerinin tıp ve sağlık alanındaki rolünü ve önemini kavratmaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Engin DAYAN | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenci Kütüphane ve kütüphanecilik mesleği kavramlarını öğrenir. | 2 | Kütüphaneler tarihini öğrenir | 3 | Kütüphanede verilen hizmetleri öğrenir | 4 | Araştırma tekniklerini öğrenir. Tıp veri tabanlarını detaylı öğrenir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Çağdaş Bilgi Merkezleri ve Karşılaştırılması Kütüphane, Kütüphanecilik Tıp Kütüphaneciliği,Kütüphane Türleri,Kütüphaneyi Oluşturan Öğeler,Kütüphane Hizmetleri, Teknik Hizmetleri,Okuyucu Hizmetleri,Sınıflandırmaya Giriş,Katologlamaya Giriş,Süreli Yayınlar,Müracaat Hizmetleri,Referans Kaynakları,Ödünç Verme Hizmetleri, Tıp Kütüphaneciliği Otomasyon Hizmetleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | KÜTÜPHANECİLİK Kütüphane ve Kütüphaneciliğin tarihsel gelişimi Kütüphane ve Kütüphaneciliğin tanımı Kütüphane ve Kütüphaneciliğin amacı önemi
| | | 2 | KÜTÜPHANELER Kütüphane türleri Kütüphaneciliğin çalışma alanları a) Kütüphaneler b) Arşivler c) Bilgi merkezleri d) Kütüphanecilik eğitimi Kurumlarda iletişim | | | 3 | ÜNİVERSİTE VE KÜTÜPHANE Üniversitenin tanımı Üniversitenin amacı Kütüphanenin üniversite içindeki yeri ve önemi Üniversite kütüphanesinin tanımı Üniversite kütüphanesi türleri | | | 4 | TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ Tıp eğitimi veren kurumların yapısı Tıp eğitiminde kütüphanenin rolü Tıp eğitiminde kütüphanecinin rolü Tıp Kütüphaneciliğinin tanımı | | | 5 | TIP KÜTÜPHANECİLİĞİ EĞİTİMİ Teknik Hizmetler Seçim-Sağlama a) Satın alma b) Bağış c) Değişim Kataloglama Kataloglama nedir, önemi Anglo Amerikan Kataloglama kuralları Sınıflandırma Sınıflandırma nedir, önemi Sınıflandırma çeşitleri | | | 6 | TIP KÜTÜPHANECİLİĞİNE YÖNELİK SINIFLANDIRMA SİSTEMLERİ a)National Library of Medicine (NLM) b)Library of Congress c)Dewey Decimal Classification | | | 7 | KONU BAŞLIKLARI a)Önemi ve seçimi, kullanımı b)NLM ile kullanımı c)LCSH ve MESH | | | 8 | KULLANICI HİZMETLERİ a)Danışma b)Ödünç Verme c)Belge Sağlama-Enformasyon | | | 9 | ARA SINAV | | | 10 | SÜRELİ YAYINLAR a)Süreli yayınların Tıp Kütüphaneciliğindeki yeri ve önemi b)Süreli yayınlardan yararlanma esasları | | | 11 | TIP KÜTÜPHANESİNDE İNTERNET a) Bilgi tarama b)Tıp kütüphaneciliğinde son gelişmeler c) İnternet ve Tıp Kütüphanesi | | | 12 | TIP KÜTÜPHANELERİNDE OTOMASYON HİZMETLERİ a)Otomasyonun önemi b)Bilgi ağları c)Ege Üniversitesi Kütüphane otomasyon sistemi | | | 13 | ELEKTRONİK YAYINLAR a)Elektronik yayınlar,sanal kütüphane,tıp bilimi ve internet b)Veritabanları ( on-line, cdrom) c)Elektronik dergiler ( on-line, basılı) | | | 14 | TIP KÜTÜPHANECİLİĞİNDE ULUSLAR ARASI YAKLAŞIMLAR Elektronik hizmetler Ulusal ve Uluslar arası hizmetler | | | 15 | KANITA DAYALI TIP VE BİLGİ MERKEZLERİ | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1. Başlangıcından 19. yy'a Tıp Kütüphaneleri- Mehmet ATILGAN
2. Tıp Kütüphaneciliğinin Tarihi Kökleri- Dr.Müjgan CUMBUR
3. Baysal, Jale. Kütüphanecilik alanında yeni kavramlar araçlar yöntemler. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi, İstanbul,1982.
4. Uşen, Sevinç. (2002). Yirmibirinci Yüzyılda Tıp Kütüphanecilerinin Değişen Rolleri. Bilgi Dünyası, 3(1): 93-99.
5. Alkan, Nazlı. ( 2002). Enformasyonistlik Mesleği Önerisi, Bilgi Dünyası, 3(1): 76-92. 4.Saraçoğlu, Musa ve Tavlı, Vedide. Tıpta İnternet Uygulamaları ve Biyomedikal Veritabanlarının Kullanımı. Gül Yayıncılık, İzmir, 2001.
6. Baysal, Jale. Yönetim ve Mevzuat : Ders Notları. TKD İstanbul Şubesi, İstanbul, 1991.
7. Guinchat, Claire. ve M, Menou, çev. Sönmez,Taner. Bilgi ve Dokümantasyon Çalışma Tekniklerine Genel Giriş. Kültür Bakanlığı, Ankara, 1990.
8. Bloomberg , Marty and Evans, Edward G. çev. Tuncer, Nilüfer. Kütüphane Teknisyenleri İçin Teknik Hizmetlere Giriş. TKD, Ankara , 1989. 8.Alkan, Nazlı. ( 2008). Klinik Tıp Kütüphaneciliği, Bilgi Dünyası, 9(2): 315-347.
9. Dikmen, Serhat.(2008). Tıp Kütüphaneciliği Ders Notları Derleme | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 2 | 28 | Gözlem | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 7 | 7 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|