Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202201303101 | SPOR TARİHİ VE OLİMPİZM | Zorunlu | 2 | 3 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
İlk insanoğlunun var olduğu günlerden günümüze kadar geçen zamanda oyun olgusunun nasıl yayıldığını ve değişik toplumlarda oyunların oluşmasına etki eden faktörlerin neler olduğunun belirlenmesinin öğretilmesi |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Cansu ÇOLAK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İlk insanoğlunun var olduğu günlerde yaşayış şekilleri ve yerleşik hayata geçiş süreci. | 2 | Yerleşik hayata geçtikten sonra toplumsallaşma süreci. | 3 | Boş zaman olgusunun yaratılması ve buna bağlı olarak oyunlardaki artış. | 4 | İlk uygarlıklarda ve ilk medeniyetlerde hangi oyunlar oynandığı. | 5 | Oyunların spora nasıl dönüştüğü | 6 | Antik Yunan döneminde spor anlayışı ve uygulanışları | 7 | Antik Yunan ve Roma dönemindeki spor tesisleri hakkında bilgi. | 8 | Antik Yunan’da başlayan ve antik Roma’da son bulan antik olimpiyatların kuruluş ve kaldırılış nedenleri. | 9 | Orta çağda spor anlayışının nasıl olduğu. | 10 | Yeni çağda spor anlayışının nasıl olduğu. | 11 | Modern olimpiyatlar nasıl kuruldu, amaçları ve günümüzde uygulanışının nasıl olduğu. | 12 | Türkiye’deki ören yerlerindeki antik spor tesisleri. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
İlk insanoğluyla başlayan hareketlerin oyuna dönüşmesi ve daha sonra spor olması ve günümüze kadar bütün toplumların ve ülkelerin spora bakış açıları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması. | - | - | 2 | İlk uygarlıklar olan eski Türkler, İranlılar, Çinliler, ve Hintlilerde spor. | - | - | 3 | Sümerler,Asur-Babil, Hititler ve antik Mısırlılarda spor. | - | - | 4 | Girit’te spor. | - | - | 5 | Antik Yunanlılarda spor anlayışı,spor tesisleri ve eğitim. | - | - | 6 | Antik Yunanlılarda spor çeşitleri, yapılışları ve spor anlayışının değişmesi. | - | - | 7 | Ara Sınav | - | - | 8 | Antik Yunanlılarda başlayan antik olimpiyatlar. | | | 9 | Antik Romalılarda spor anlayışı, spor tesisleri, spor çeşitleri ve gladyatör dövüşleri. | - | - | 10 | Antik olimpiyatlarının kaldırılma nedenleri. | - | - | 11 | Batı Anadolu’daki antik spor tesisleri hakkında bilgi. | - | - | 12 | Orta çağda spor anlayışı. Yeni çağda spor anlayışı. | - | - | 13 | Türkiye’de cumhuriyet döneminde spor anlayışı | - | - | 14 | Modern olimpiyatların kuruluşu, Olimpizm kavramının öğretilmesi ve olimpiyatların geleceği. | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Alpman, C. Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul. 1972. Akurgal, E. Anadolu uygarlıkları,İstanbul,1998. Greyse,B.De.Les jeux de Zeus,Bruxelles,1982. Saltık, S. Antik stadyumlar,İstanbul,1995. Kahraman,A.Osmanlı devletinde spor,Ankara,1995 Alexiou,S. Minos uygarlığı,İstanbul,1991. Keten,M. Türkiye’de spor,Ankara 1993. Swaddling, J, Antik olimpiyat oyunları,İstanbul 2000 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Tartışma | 4 | 3 | 12 |
Soru-Yanıt | 2 | 2 | 4 |
Gösterme | 10 | 10 | 100 |
Okuma | 2 | 1 | 2 |
Ev Ödevi | 5 | 6 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | | | | | | ÖÇ2 | 5 | | | | | | ÖÇ3 | 5 | | | | | | ÖÇ4 | 5 | | | | | | ÖÇ5 | 5 | | | | | | ÖÇ6 | 5 | | | | | | ÖÇ7 | 5 | | | | | | ÖÇ8 | 5 | | | | | | ÖÇ9 | 5 | | | | | | ÖÇ10 | 5 | | | | | | ÖÇ11 | 5 | | | | | | ÖÇ12 | 5 | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|