Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 202201301100 | SPOR BİLİMLERİNE GİRİŞ | Zorunlu | 1 | 1 | 6 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Beden Eğitimi ve Sporun anlamı, felsefesi ve gelişimini kavramak, hedeflerini anlamak ve bu alandaki temel kavramları öğrenmek. Kişisel ve mesleki felsefe geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Seda YALÇIN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | 1 - Sporun tarihsel temellerini anlar | 2 | 2 - Bilimsel temellerini kavrar | 3 | 3 - Felsefe temellerini kavrar | 4 | 4 - Sporun diğer disiplinlerle ilişkisini kavrar | 5 | 5 - Kişisel ve meslek felsefesi geliştirir | 6 | 6 - Spor bilimleri alanındaki istihdam fırsatlarını tanır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Beden eğitimi ve spor kavramı ile tanımlarının belirlenmesi, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin tarihi gelişimi, beden eğitimi ve sporun insan sağlığı üzerine etkisi, beden eğitimi ve spor aktivitelerinin toplumsal etkisi, beden eğitimi ve spor öğretmenliği antrenörlük, spor yöneticiliği ve rekreasyon liderliği mesleklerinin tanıtımı, beden eğitimi ve sporun genel sorunlarının bilinmesi ve tartışılmasıdır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Spor bilimlerinin tarihsel gelişimi | - | - | 2 | Spor bilimlerinin tarihsel gelişimi | | | 3 | Spor bilimlerinin felsefe temelleri | | | 4 | Spor bilimlerinin bilimsel temelleri | | | 5 | Spor bilimlerinin pedagojik temelleri | | | 6 | Spor bilimlerinin pedagojik temelleri | | | 7 | Spor bilimlerinin psikolojik temelleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Spor bilimlerinin antrenman temelleri | | | 10 | Spor bilimlerinin sağlık temelleri | | | 11 | Spor bilimlerinin yönetim ve organizasyon temelleri | | | 12 | Spor bilimlerinin rekreasyon temelleri | | | 13 | Meslek seçimi ve spor bilimlerinde meslek alanları | | | 14 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1-Mirzeoğlu N. editör: "Spor Bilimlerine Giriş" Spor yayınevi, Ankara, 2003
2- Bucher ,A.,C,Wuest A. Deborah; Foundations of Physical Education and Sport, Times Mirror/Mosbey Collage Publishing,St. Louis, 1987.
3- Lumpkin, A. Physical Education and Sport A Contemparary Introduction, Times Mirror/Mosbey Collage Publishing, St. Louis, 1990. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ev Ödevi | 1 | 7 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ5 | 4 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|