Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 204420004103 | ENSTRÜMENTAL ANALİZ | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Maddenin bileşimi, yapısı hakkında nicel ve nitel bilgi toplayabilmek için analizler yapma, bunun için modern cihazlar hakkında teorik bilgileri ve çeşitli örneklerin nasıl analiz edileceğini öğretmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. MEHMET ALİ DEMİRCİ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Mesleği ile ilgili temel, güncel ve uygulamalı bilgilere sahip olur. | 2 | İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur. | 3 | Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır. | 4 | Mesleği ile ilgili bilişim teknolojilerini (yazılım, program, animasyon vb.) etkin kullanır. | 5 | Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir. | 6 | Bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yolu ile etkin biçimde sunabilir, anlaşılır biçimde ifade eder. | 7 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 8 | Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir. | 9 | Analiz kavramı ve temel analiz methodları hakkında bilgilendirilmesi | 10 | Enstrümental gıda analizlerinin amaç ve kapsamının öğrenilmesi | 11 | Farklı enstrümental analiz tekniklerinin (spektroskopik, kromatografik ve vb. ) prensip ve çalışma mekanizmalarını öğrenilmesi |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Spektroskopik analizler,kromatografik analizler, kolorimetik analizler, refraktometre, polarimetre, potansiyometre, kondüktometre,alev fotometresi ve vb. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders bilgi paketi: Dersin içeriği, eğitim amaçları, öğrenim çıktıları, akademik kazanımları, dersin 14 haftalık işleyiş planı, derste kullanılacak kaynaklar ve materyaller hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi, öğrencilerin ölçme-değerlendirme yöntemleri hakkında bilgilendirme, devam-devamsızlık konularında öğrencilerin bilgilendirilmesi, öğrencilerin temel yüksek öğretim kanunu hakkında bilgilendirilmesi ayrıca (varsa uygulaması : deney föyleri ve deneylerin uygulaması hakkında öğrencilerin bilgilendirilmesi, teknik gezi planlanmış ise işleyiş ve süreç hakkında öğrencinin bilgilendirilmesi ) Analiz kavramı, enstrümantal analiz methodları, klasik analiz metotları | | | 2 | Enstrümantal analize ön hazırlık Enstrümantal analiz ölçüm mekanizması | | | 3 | Spektroskopi: yöntem, prensip, mekanizma Spektroskopik cihazlar | | | 4 | Spektroskopik cihazlar UV-Görünür Bölge, Moleküler Absorpsiyon Spektroskopisi, Atomik Absorpsiyon Spektroskopisi ve vb. | | | 5 | Kromatografi: yöntem, prensip, mekanizma Kromatografik yöntemlerin ayrılma mekanizmalarına göre sınıflandırılması: Adsorpsiyon kromatografisi Partisyon kromatografisi Ara sınav öncesi ders tekrarı ve eksiklerin giderilmesi | | | 6 | Kromatografik yöntemlerin uygulama biçimine göre sınıflandırılması Kâğıt kromatografisi İnce tabaka kromatografisi Gaz Kromatografisi | | | 7 | Kromatografik yöntemlerin uygulama biçimine göre sınıflandırılması Yüksek Perfomanslı Sıvı Kromatografisi (HPLC) Kolon kromatografisi Süper kritik akışkan kromatografisi | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Enstrümantal Analiz İlkeleri, SKOOG-HOLLER-NİEMAN |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 12 | 3 | 36 |
Beyin Fırtınası | 6 | 2 | 12 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Ev Ödevi | 4 | 1 | 4 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ9 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|