Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 9900000113 | TÜRK DİLİ - I | Zorunlu | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrenciye dili kullanma becerisi kazandırmak ve gündelik hayatta karşılaşacağı iletişim problemlerinde dil, kültür ve edebiyat bilgisini kullanabilme yetisini sağlamak
|
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Başka bilim dalları ile ilgili temel düzeyde bilgi sahibi olur.
| 2 | İnsan ilişkilerinde üstün özelliklere sahip olur ve sosyal ilişkileri olumlu düzeyde yürütür.
| 3 | Elde edilen teorik bilgiyi pratikte kullanır ve sorunlara çözüm önerisi getirir.
| 4 | Disipline ilişkin sorunları görür, eleştirel bakış açısıyla değerlendirir ve çözüm üretir.
| 5 | Edebî eserleri okuyarak ve yorumlayarak moral ve ahlakî güç geliştirir.
| 6 | Ulusal ve evrensel düzeyde bilgi erişim sistemlerindeki bilgi erişim süreçlerini değerlendirir.
|
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Türk dili ve kompozisyon bilgileri
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Anlam bilgisi | - | - | 2 | Anlam bilgisi uygulamaları | - | - | 3 | Bilimsel yazıların hazırlanmasında uyulacak kurallar ve uygulamalar | - | - | 4 | Olay yazıları, düşünce yazıları ve uygulamaları | - | - | 5 | Sözlü kompozisyon türleri | - | - | 6 | Hazırlıklı ve hazırlıksız konuşma türleri ve uygulamaları | - | - | 7 | Edebiyat bilimi ve edebiyat sosyolojisi uygulamaları | - | - | 8 | Edebiyat tarihi incelemeleri | - | - | 9 | Edebiyat tarihi incelemeleri | - | - | 10 | Güzel konuşma ve yazma kuralları | - | - | 11 | Güzel konuşma ve yazma uygulamaları | - | - | 12 | Edebî tür bilgisi | - | - | 13 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması | - | - | 14 | Edebî eserlerle ilgili retorik uygulaması | - | - |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Yakup Karasoy vd. Uygulamalı Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, Akçağ, Ankara 2004. Zeynep Korkmaz, Türk Dili Grameri, TDK, Ankara 2004. Yardımcı Kaynaklar: Tuncer Gülensoy, Türkçe El Kitabı, Akçağ Yayınları, Ankara 2000 Zeynep Korkmaz vd. Türk Dili ve Kompozisyon Bilgileri, YÖK, Ankara 2000.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 1 | 20 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 3 | 10 | 30 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|