|
Description of Individual Course UnitsCourse Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | 182200604106 | ÇOCUK HAKLARI VE HUKUKU | Compulsory | 2 | 4 | 4 |
| Level of Course Unit | Short Cycle | Objectives of the Course | Öğrencilerin çocuk hakları hakkında bilgilendirilmesi ve çocuğun haklarını korumaya yönelik mesleki beceri edinmesini sağlamaktır. | Name of Lecturer(s) | Prof. Dr. Neşide YILDIRIM | Learning Outcomes | 1 | . Çocuk Hukuku ve Çocuk Haklarını önemser. | 2 | Çocuk hakları ve yasalarla ilgili temel düzenlemeleri bilir. | 3 | Aile ve çocuk refahını engelleyen sorunları tanı | 4 | Çocuk ihmal ve istismarına yönelik önlem alır.
. | 5 | Korunmaya muhtaç çocukların haklarını korumaya yönelik tutum geliştirir.
. | 6 | Özel gereksinimli çocukların haklarını bilir | 7 | Çocuğun haklarının korunması konusunda işbirliği yapar
It |
| Mode of Delivery | İkinci Öğretim | Prerequisites and co-requisities | Öğrenciler düzenli olarak derslere katılmakla, tartışmalarda yer almakla, verilen ödevleri hazırlamakla ve
zamanında teslim etmekle yükümlüdürler. | Recommended Optional Programme Components | | Course Contents | Çocuk Hukuku, çocukla ilgili hukuk kurallarını inceleyen bir hukuk dalıdır. Bu nedenle kamu hukuku ve özel hukukta yer olan bütün hukuk dallarının çocukla ilgili düzenlemeleri bu dalın kapsamına girer. Ancak bu hukuk dalı sadece milli hukuka dayanmaz, esasları milletlerarası hukuka dayanır. Bu nedenle çocukların korunmasına yönelik milletlerarası toplumun çalışmaları, özellikle milletlerarası sözleşmeler de Çocuk Hukukunun kapsamına dahildir. | Weekly Detailed Course Contents | |
1 | Ders tanıtımı, Çocuk Hukukuna Giriş ve dersin işlenişi hakkında genel açıklamalar | | | 2 | Çocukluk ve tarihçesi | | | 3 | Aile ve Çocuk Refahı; Çocuğu Etkileyen Aile Problemleri | | | 4 | Çocuk ihmali ve istismarı | | | 5 | Çocuk koruma kanunu | | | 6 | Çocuk Sorunları | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Korunmaya muhtaç çocukların hakları ve korunması | | | 9 | Özel gereksinimli çocukların hakları ve korunması | | | 10 | Çocukların Suça Sürüklenme Nedenleri | | | 11 | Çocuk Mahkemeleri | | | 12 | Sokak Çocukları ve Hakları | | | 13 | Çocuk Hakları ve Eşit Fırsatlar Sunma | | | 14 | Suça Sürüklenmiş Çocuklara Yönelik Denetimli Serbestlik Hizmetleri | | |
| Recommended or Required Reading | Acar, H., Arzu İçağasıoğlu Çoban- Türkiye’de Çocuk Hakları Açısından Suça Yönelen Çocuk-Polis İlişkisi”. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler
Akıllıoğlu, T. (1995). Çocuk Haklarına Dair Sözleşme. Ankara: Ankara Üniversitesi S.B.F. İnsan Hakları Merkezi Yayınları No: 13.
Akyüz, E. (2000). Ulusal ve Uluslararası Hukukta Çocuğun Haklarının ve Güvenliğinin Korunması. Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Basımevi.
Baykara, Yüksel. “Çocuk Mahkemeleri ve Gözetim,” Prof. Dr. Sema Kut’a Armağan:
Cankurtaran Öntaş, Özlem ve Yüksel Baykara Acar. "Güçlendirme Yaklaşımı Bağlamında Çocuk Hakları ve Sosyal Hizmetin Güçlendirme Yaklaşımı”
Çetin, Yılmaz, Aile İçi Şiddet Olgusu ve Çocuklar Üzerindeki Yansıması, Türk bilim dergisi, sa:15, 2005: 171-183.
Erçetin, Ş. Şule, Çocuk ve Suç, Hegem Yayınları, Ankara,2006.
Erkan, Gönül (1995). Korunmaya Muhtaç Çocuklar: Çocuk Yuvalarında Bir Araştırma. Ankara.
Haluk YAVUZER, Çocuk ve Suç, Remzi Kitabevi, İstanbul,2009
Haluk YAVUZER, Psiko-Sosyal Açıdan Çocuk Suçluluğu, İÜ Edebiyat Fakültesi Yayınları, 1986
Sezer Ayan, Türkiye´de Çocuk Suçluluğu, Ütopya Yayınevi, 2011.
Solak, Adem, Türkiye´nin Suç Haritası&Çocuk Suçluluğu, Hegem Yayınları
Tanrıbilir, FB.: Çocuk Haklarının Uluslararası Korunması ve Koruma Mekanizmaları, Ankara 2011.
Akyüz, E.: Çocuk Hukuku, Ankara 2010. | Planned Learning Activities and Teaching Methods | | Assessment Methods and Criteria | |
Ara Sınav | 1 | 100 | SUM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | SUM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | SUM | 100 |
| Language of Instruction | | Work Placement(s) | |
| Workload Calculation | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | Derse Katılım | 14 | 3 | 42 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 | |
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes | | * Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|