Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 182200604101 | GÖÇ VE KENTLEŞME SORUNLARI | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Türkiye üzerinden göç ve kentleşme sorunlarına ilişkin temel kavramların, mevzuatın ve kurumların açıklanması ve bu sorun çerçevesinde sosyal hizmetin yerinin tartışılması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Evin BAYAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Göç ve Kentleşmeye ilişkin Dünya'da ve Türkiye'de oluşan olaylar | 2 | Göç ve Kentleşme sorunlarının aynı zamanda sosyolojik sorunlara neden olduğunu. | 3 | Göç ve Kentleşme sorunlarının ekonomik sorunlarından etkilenme yönlerini anlamak. | 4 | Günlük hayatta yoğun olarak kullanılan göç ve kentleşme sorunlarına bilimsel bakış açısı geliştirir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Göç kavramı ve çeşitleri ve kuramları. Göç ve kentleşme ilişkisi. Türkiye’de kentleşme, nüfus dağılımı, anakentler ve yönetimi, çevre sorunları, ulusal ve uluslararası çevre hukuku ve kurumlaşması. Türkiye’de göç ve kentleşme sorunlarına ilişkin güncel durum. Göç ve kentleşme sürecinde entegrasyon ve sosyal hizmet uygulamaları. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı (amaç, değerlendirme, vd.) | | | 2 | Göç ve kentleşmeye dair temel kavramlar (göçmen, mülteci, vd.) | | | 3 | Göç ve kentleşmenin neden ve sonuçları | | | 4 | Türkiye’de ulusal göç tarihi | | | 5 | Türkiye’de uluslararası göç tarihi | | | 6 | Göç ve kentleşme ilişkisi | | | 7 | Ara Sınav | | | 8 | Göç ve kentleşme – mevzuat | | | 9 | Göç ve kentleşme – kurumlar | | | 10 | Güncel konular: Kentsel Dönüşüm | | | 11 | Güncel konular: Suriyeli göçmenler ve eğitim | | | 12 | Güncel konular: Suriyeli göçmenler ve çalışma hayatına katılım | | | 13 | Göç ve kentleşme sorunlarında sosyal hizmetin yeri | | | 14 | Genel Değerlendirme ve Finale Hazırlık | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Ahmet İçduygu, Sema Erder ve Ö. Faruk Gençkaya, “Türkiye’nin Uluslararası Göç Politikaları 1923 – 2023”, İstanbul, 2014. Adem Esen ve Mehmet Duman ve Hülya Alper, Türkiye’de Geçici Koruma Altındaki Suriyeliler: Tespitler ve Öneriler, İstanbul. Wald, Kasım 2016. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|