Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
212201004104GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLERİN REH.Zorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Görme,işitme ve konuşma engelli çoçukları tanıtarak,onların ihtiyaç,performans ve yeterlilikleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlar
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI ÖĞRENME
2GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ DESTEKLEYİCİ TEKNOLOJİLERİ ÖĞRENME
3GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ REHABİLİTSYON YAKLAŞIMLARINI ÖĞRENME
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireyler ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkileri açıklayabilme, Özel eğitim ortamları ve rehabilitasyon ortamlarına yönelik kavram ve düzenlemeleri açıklayabilme, Görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici teknolojiler bilgilerini açıklayabilme ve kullanabilme, Görme engelli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim programını (BEP) hazırlayabilme
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Görme engelli veya özel gereksinimi olan bireyler ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkiler
2Görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici teknolojileri açıklayabilme ve kullanabilme
3Görme engelli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim programı(BEP) hazırlama
4Görme engelli bireylere ve rehabilitasyonlarına yönelik olumlu tutum geliştirebilme
5İşitme engelli bireyleri tanıma
6İşitme engelli bireylerin bakımı ve rehabilitasyonu hakkında bilgi sahibi olma
7ARA SINAV
8İşitme engellilerin eğitim ve rehabilitasyon ortamları hakkında bilgi sahibi olma
9İşitme engellilerin kullandığı cihazlar hakkında bilgi sahibi olma
10iletişim-dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel açıdan sınıflandırılması ve nedenleri
11iletişim-dil ve konuşma bozukluklarının türleri ve özellikleri
12Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin rehabilitasyon ortamları
13Mesleki ve bilimsel etik değerlerini ve sorumluluk anlayışını geliştirebilme
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı12020
Derse Katılım14342
Proje Sunma12020
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1443333454534433
ÖÇ2433323444434444
ÖÇ3343433544434344
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr