Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 212201004104 | GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLERİN REH. | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Görme,işitme ve konuşma engelli çoçukları tanıtarak,onların ihtiyaç,performans ve yeterlilikleri hakkında bilgilendirmeyi amaçlar |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLARI ÖĞRENME | 2 | GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ DESTEKLEYİCİ TEKNOLOJİLERİ ÖĞRENME | 3 | GÖRME, İŞİTME VE KONUŞMA ENGELLİLER İLE İLGİLİ REHABİLİTSYON YAKLAŞIMLARINI ÖĞRENME |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Görme engelli ve/veya özel gereksinimi olan bireyler ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası
ilişkileri açıklayabilme, Özel eğitim ortamları ve rehabilitasyon ortamlarına yönelik kavram ve
düzenlemeleri açıklayabilme, Görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici
teknolojiler bilgilerini açıklayabilme ve kullanabilme, Görme engelli bireyler için bireyselleştirilmiş
eğitim programını (BEP) hazırlayabilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Görme engelli veya özel gereksinimi olan bireyler ile ilgili temel kavram ve kavramlar arası ilişkiler | | | 2 | Görme engelli bireylerin yaşamlarını kolaylaştırıcı destekleyici teknolojileri açıklayabilme ve kullanabilme | | | 3 | Görme engelli bireyler için bireyselleştirilmiş eğitim programı(BEP) hazırlama | | | 4 | Görme engelli bireylere ve rehabilitasyonlarına yönelik olumlu tutum geliştirebilme | | | 5 | İşitme engelli bireyleri tanıma | | | 6 | İşitme engelli bireylerin bakımı ve rehabilitasyonu hakkında bilgi sahibi olma | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | İşitme engellilerin eğitim ve rehabilitasyon ortamları hakkında bilgi sahibi olma | | | 9 | İşitme engellilerin kullandığı cihazlar hakkında bilgi sahibi olma | | | 10 | iletişim-dil ve konuşma bozukluklarının klinik ve eğitsel açıdan sınıflandırılması ve nedenleri | | | 11 | iletişim-dil ve konuşma bozukluklarının türleri ve özellikleri | | | 12 | Dil ve konuşma bozukluğu olan bireylerin rehabilitasyon ortamları | | | 13 | Mesleki ve bilimsel etik değerlerini ve sorumluluk anlayışını geliştirebilme | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|