Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
212201004102FİZİKSEL ENGELLİLERİN REHABİLİTASYONU Zorunlu244
Dersin Seviyesi
Ön Lisans
Dersin Amacı
Öğrencilerin,özürlülerdeki sosyal ve fiziksel durumu göz önüne alarak,sosyal ve fiziksel rehabilitasyon programları hakında temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1FİZİKSEL ENGEL KAVRAMI VE TÜRLERİNİ ÖĞRENİR
2FİZİKSEL ENGELLİLERDE KULLANILAN EGZERSİZ TÜRLERİNİ ÖĞRENİR
3FİZİKSEL ENGELLİLERDE KULLANILAN YARDIMCI ALETLERİ ÖĞRENİR
4FİZİKSEL ENGELLİLERDE BOŞ ZAMAN AKTİVİTELERİNİ DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Fiziksel engel kavramı Fiziksel engelllilik türleri Fiziksel engelin tedavisinde egzersiz uygulamaları Protezler ve ortezler Eğitim ve rehabilitasyon Fiziksel engelli çocuğun eğitim ve rehabilitasyonunda ailenin rolü Fiziksel engellilerde spor
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Fiziksel engel kavramı
2FİZİKSEL ENGEL TÜRLERİ
3Fiziksel engelin tedavisinde egzersiz uygulamaları
4Protezler ve ortezler
5EĞİTİM VE REHABİLİTASYON
6Fiziksel engelli çocuğun eğitim ve rehabilitasyonunda ailenin rolü
7ARA SINAV
8Fiziksel engellilerde spor
9Fiziksel engelliler için eve ve çevreye yönelik mimari düzelenmeler
10Özel eğitim uygulamaları
11Halka açık yerlerde mimari düzenlemeler
12Empati çalışmaları
13UYGULAMA
14FİNAL SINAVI
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
Ara Sınav1100
TOPLAM100
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
Final Sınavı1100
TOPLAM100
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav11010
Final Sınavı12020
Derse Katılım14228
Proje Sunma12020
Bireysel Çalışma14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)106
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
ÖÇ1433344323344345
ÖÇ2443434433444454
ÖÇ3444344343343453
ÖÇ4544343434344444
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476 226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr