Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 212201004102 | FİZİKSEL ENGELLİLERİN REHABİLİTASYONU | Zorunlu | 2 | 4 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin,özürlülerdeki sosyal ve fiziksel durumu göz önüne alarak,sosyal ve fiziksel rehabilitasyon programları hakında temel bilgi ve becerileri kazanmalarını sağlamak. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | FİZİKSEL ENGEL KAVRAMI VE TÜRLERİNİ ÖĞRENİR | 2 | FİZİKSEL ENGELLİLERDE KULLANILAN EGZERSİZ TÜRLERİNİ ÖĞRENİR | 3 | FİZİKSEL ENGELLİLERDE KULLANILAN YARDIMCI ALETLERİ ÖĞRENİR | 4 | FİZİKSEL ENGELLİLERDE BOŞ ZAMAN AKTİVİTELERİNİ DEĞERLENDİRME YÖNTEMLERİNİ ÖĞRENİR |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Fiziksel engel kavramı
Fiziksel engelllilik türleri
Fiziksel engelin tedavisinde egzersiz uygulamaları
Protezler ve ortezler
Eğitim ve rehabilitasyon
Fiziksel engelli çocuğun eğitim ve rehabilitasyonunda ailenin rolü
Fiziksel engellilerde spor |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Fiziksel engel kavramı | | | 2 | FİZİKSEL ENGEL TÜRLERİ | | | 3 | Fiziksel engelin tedavisinde egzersiz uygulamaları | | | 4 | Protezler ve ortezler | | | 5 | EĞİTİM VE REHABİLİTASYON | | | 6 | Fiziksel engelli çocuğun eğitim ve rehabilitasyonunda ailenin rolü | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | Fiziksel engellilerde spor | | | 9 | Fiziksel engelliler için eve ve çevreye yönelik mimari düzelenmeler | | | 10 | Özel eğitim uygulamaları | | | 11 | Halka açık yerlerde mimari düzenlemeler | | | 12 | Empati çalışmaları | | | 13 | UYGULAMA | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Proje Sunma | 1 | 20 | 20 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 5 | 3 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|