Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192201001104 | FİZYOLOJİ | Zorunlu | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin insan vücudundaki hücre, doku ve sistemlerin işleyiş mekanizması hakkında bilgilendirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
ÖĞR.GÖR. İNAN ATIŞ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | İnsan organizmasının hücre-doku-organ-sistem yapılanmasını tanımlayabilmek. | 2 | Vücudu oluşturan sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını açıklayabilmek. | 3 | Normal vücut fonksiyonlarının sürdürülmesinin homeostatik denge için önemini açıklayabilmek. | 4 | Solunum sistemi fizyolojisi üzerinde egzersizin akut ve kronik etkilerini açıklayabilir. | 5 | Dolaşım sistemi fizyolojisi üzerinde egzersizin akut ve kronik etkilerini tanımalayabilir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
FİZYOLOJİYE GİRİŞ,HÜCRE,KAN FİZYOLOJİSİ
KAS VE HAREKET SİSTEMİ,DOLAŞIM SİSTEMİ,SOLUNUM SİSTEMİ,ÜRİNER SİSTEM,SİNDİRİM SİSTEMİ,GENİTAL SİSTEM,SİNİR SİSTEMİ,DUYU FİZYOLOJİSİ,ENDOKRİN SİSTEM |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | FİZYOLOJİYE GİRİŞ | | | 2 | HÜCRE | | | 3 | KAN FİZYOLOJİSİ | | | 4 | KAS VE HAREKET SİSTEMİ | | | 5 | DOLAŞIM SİSTEMİ | | | 6 | SOLUNUM SİSTEMİ | | | 7 | ARA SINAV | | | 8 | ÜRİNER SİSTEM | | | 9 | SİNDİRİM SİSTEMİ | | | 10 | GENİTAL SİSTEM | | | 11 | SİNİR SİSTEMİ | | | 12 | DUYU FİZYOLOJİSİ | | | 13 | ENDOKRİN SİSTEM | | | 14 | FİNAL SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
öĞRETİM GÖREVLİSİNİN DERS NOTLARI |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 60 | Ev Ödevi | 1 | 40 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Ev Ödevi | 1 | 5 | 5 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 4 | 2 | 4 | 3 | 2 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 3 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 4 | 2 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 2 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|