Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 192201001102 | GELİŞİM PSİKOLOJİSİ | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders; gelişim psikolojisi alanının tanıtımı(tarihçesi, konuları), genel kuramlar ve evre kuramları, araştırma yöntemleri, gelişimin biyolojik temelleri, yaşamın çocukluk evresinin sonuna kadar olan evrelerinde davranışlarda gözlenen değişimleri ortaya çıkaran duyusal/ algısal, bilişsel, duygusal ve sosyal süreçler ile kültür, aile ve okul gibi çevrenin birey üzerinde etkileriyle ilgili bilgileri edindirme hedeflerini kapsamaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
öğr. gör. Dilan Malgaz Güçlü |
Öğrenme Çıktıları |
1 | . Gelişim psikolojisi alanının tarihsel sürecini açıklar; insan gelişiminde en önemli süreçleri, dönemleri ve konuları tanımlar, temel kuramları ve araştırma yöntemlerini açıklar; | 2 | 2 Gelişimde bireysel farklılıkların nedenleri olarak kalıtım ve çevrenin etkileşimlerini örnek vererek doğum öncesi gelişimi ; | 3 | 3. Yaşamın erken döneminde sosyal yönelim ve bağlanmanın gelişimini tanımlar; sosyal bağlamların bebeklerin gelişimini ; |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
1 “Gelişim Psikolojisi”ne Giriş: Tarihsel geçmiş, Kuramsal Bakış Açıları
2 Günümüz gelişim psikolojisi – Dönem Kuramları, Araştırma Yöntemleri
3 Doğum öncesi dönem, Hamilelik ve Doğum
4 Bebekliğin Profili: Fiziksel gelişim
5 Bebekliğin Profili: Bilişsel gelişim ve dil
6 Bebekliğin Profili: Sosyo-duygusal gelişim ve ilk üç yılda anne babalık
7 Erken Çocukluk Döneminin Profili: Fiziksel ve bilişsel gelişim; Erken çocukluk döneminde Sosyo - duygusal gelişim
8 Ders tekrarı ve arasınav
9 Erken dönem çevresel etkiler ve bireysel farklılıklar
10 Yaşamın ilk yılları en önemli yılları mıdır? (Tartışma)
11 Orta ve Geç çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim
12 Orta ve geç çocukluk döneminde sosyo-duygusal gelişim: Benlik ve Ahlaki Gelişim
13 Orta ve geç çocukluk döneminde sosyo-duygusal gelişim: Aile, Akran ve Okul
14 GENEL TEKRAR |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Gelişim Psikolojisi”ne Giriş: Tarihsel geçmiş, Kuramsal Bakış Açıları | | | 2 | Günümüz gelişim psikolojisi – Dönem Kuramları, Araştırma Yöntemleri | | | 3 | Doğum öncesi dönem, Hamilelik ve Doğum | | | 4 | Bebekliğin Profili: Fiziksel gelişim | | | 5 | Bebekliğin Profili: Bilişsel gelişim ve dil | | | 6 | Bebekliğin Profili: Sosyo-duygusal gelişim ve ilk üç yılda anne babalık | | | 7 | Erken Çocukluk Döneminin Profili: Fiziksel ve bilişsel gelişim; Erken çocukluk döneminde Sosyo - duygusal gelişim | | | 8 | Ders tekrarı ve arasınav | | | 9 | Erken dönem çevresel etkiler ve bireysel farklılıklar | | | 10 | Yaşamın ilk yılları en önemli yılları mıdır? (Tartışma) | | | 11 | Orta ve Geç çocukluk döneminde fiziksel ve bilişsel gelişim | | | 12 | Orta ve geç çocukluk döneminde sosyo-duygusal gelişim: Benlik ve Ahlaki Gelişim | | | 13 | Orta ve geç çocukluk döneminde sosyo-duygusal gelişim: Aile, Akran ve Okul | | | 14 | GENEL TEKRAR | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Santrock, J. W. (2012).Yaşam Boyu Gelişim. Çeviri Editörü: Galip Yüksel. 13. Basımdan Çeviri. Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Gander, M.J. ve Gardiner, H.W. (1995). Çocuk ve Ergen Gelişimi. Yayına Hazırlayan: Bekir Onur. Ankara: İmge Kitapevi Yayınlar.
Poole, D., Warren. A.,& Nunez, N. (2007) The Story of Human Development. New Jersey:Pearson Prentice Hall. www.prenhall.com/poole |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 60 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 40 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 22 | 2 | 44 |
Sözlü Sınav | 10 | 3 | 30 |
Ev Ödevi | 15 | 3 | 45 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|