|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 194418001103 | GENEL BOTANİK | Zorunlu | 1 | 1 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Botanik Yüksek Lisans Programının amacı; alanındaki konularda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştiren, konusu ile ilgili teknik ve yöntemleri kullanabilen, elde ettiği verileri istatistiksel metotları kullanarak değerlendirebilen ve ülkemiz ihtiyaçlarına cevap verebilecek bilimsel donanıma sahip bilim uzmanları yetiştirmektir. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Mehmet Zeki KOÇAK | Öğrenme Çıktıları | 1 | Öğrenciler biyolojik kavramların temelleri üzerine bilgi ve deneyim kazanacaklardır
Öğrenciler biyolojik sistemlerin temelleri üzerine bilgi ve deneyim kazanacaklardır
Öğrenciler biyolojide canlı ve cansız sistemler arasındaki farkı tanıma becerisi kazanacaklardır
Öğrenciler evrimleşme derecelerine göre meydana gelen yapısal farklılıkları analiz edeceklerdir
Öğrenciler kendi ve dış ortamdaki canlı varlıklar arasındaki ilişkiyi fark etme becerisi kazanacaklardır | 2 | Öğrenciler biyolojik kavramların temelleri üzerine bilgi ve deneyim kazanacaklardır
Öğrenciler biyolojik sistemlerin temelleri üzerine bilgi ve deneyim kazanacaklardır
Öğrenciler biyolojide canlı ve cansız sistemler arasındaki farkı tanıma becerisi kazanacaklardır
Öğrenciler evrimleşme derecelerine göre meydana gelen yapısal farklılıkları analiz edeceklerdir
Öğrenciler kendi ve dış ortamdaki canlı varlıklar arasındaki ilişkiyi fark etme becerisi kazanacaklardır |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | | Dersin İçeriği | 1. Doku tipleri 2. Balık incelenmesi 3. Kurbağa incelenmesi 4. Fare incelenmesi 5. Hücre tipleri 6. Organik bileşiklere örnekler 7. Fotosentez deneyleri 8. Solunum deneyleri 9. Botanik bahçesi tanıtımı 10.Herbaryumda çalışma teknikleri | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | 1 Biyoloji, canlıların genel özellikleri.
2 Sitoloji: Sitoloji hücre bilimi, hücre organelleri
3 Plastlar ve metabolik görevleri.
4
Histoloji: Hücrelerin bir araya gelmesiyle oluşan doku bilimi yani histolojide, dokuların
sınıflandırılması yapılıp, dokuların yapısı hakkında bilgi verilir.
5 Organografi: Bitkisel dokulardan meydana gelen bitki organlarının yapısı ve işleyişleri
6 Organografi: Bitki organlarından kök, gövde, yaprak ve çiçeklerin yapısı ve işlevleri
7 Ara sınav
8 Üreme Organları: Generatif organlar, eşeyli, eşeysiz üreme ve döl almaşı
9 Tohumlu bitkilerde üreme: Kapalı tohumlu bir bitkinin çiçek yapısı, çiçek durumları ile tohumları
10 Tohumlu bitkilerde üreme: Kapalı tohumlu bir bitkinin çiçek yapısı, çiçek durumları ile tohumlar,
çiçek durumları ile beraber tohumların yapısı, gelişmesi, dağılması ve çimlenme.
11 Fizyoloji: Metabolizma, büyüme ve gelişme fizyolojisi.
12 Fizyoloji: Osmos, turgor, plazmoliz, transpirasyon yani terleme, damlama ve yaşarma.
13 Sistematik: Sınıflandırma, bitkilerin akrabalıklarına göre büyük ve küçük topluluklar halinde
incelenmesi. Bitki sistematiği ile tür, alttür, çeşit, cins, familya gibi kavramlar.
14 Genel Değerlendirme | 1 Biyoloji, canlıların genel özellikleri.
2 Sitoloji: Sitoloji hücre bilimi, hücre organelleri
3 Plastlar ve metabolik görevleri.
4
Histoloji: Hücrelerin bir araya gelmesiyle oluşan doku bilimi yani histolojide, dokuların
sınıflandırılması yapılıp, dokuların yapısı hakkında bilgi verilir.
5 Organografi: Bitkisel dokulardan meydana gelen bitki organlarının yapısı ve işleyişleri
6 Organografi: Bitki organlarından kök, gövde, yaprak ve çiçeklerin yapısı ve işlevleri
7 Ara sınav
8 Üreme Organları: Generatif organlar, eşeyli, eşeysiz üreme ve döl almaşı
9 Tohumlu bitkilerde üreme: Kapalı tohumlu bir bitkinin çiçek yapısı, çiçek durumları ile tohumları
10 Tohumlu bitkilerde üreme: Kapalı tohumlu bir bitkinin çiçek yapısı, çiçek durumları ile tohumlar,
çiçek durumları ile beraber tohumların yapısı, gelişmesi, dağılması ve çimlenme.
11 Fizyoloji: Metabolizma, büyüme ve gelişme fizyolojisi.
12 Fizyoloji: Osmos, turgor, plazmoliz, transpirasyon yani terleme, damlama ve yaşarma.
13 Sistematik: Sınıflandırma, bitkilerin akrabalıklarına göre büyük ve küçük topluluklar halinde
incelenmesi. Bitki sistematiği ile tür, alttür, çeşit, cins, familya gibi kavramlar.
14 Genel Değerlendirme | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Gebel Biyoloji Laboratuvar Klavuzu, Çiğdem Alev Özel, Mehmet bahar, Orhan Arslan, Palme Yayıncılık, 2011 Genel Biyoloji Zooloji Laboratuvarı Ders Kitabı, Ali Ateş, Palme Yayıncılık, 2000 | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
Ara Sınav | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | |
Final Sınavı | 1 | 100 | TOPLAM | 100 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | Derse Katılım | 1 | 10 | 10 | Problem Çözümü | 1 | 14 | 14 | Tartışma | 1 | 14 | 14 | Soru-Yanıt | 1 | 12 | 12 | Gözlem | 1 | 14 | 14 | Alan Gezisi | 1 | 10 | 10 | Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 14 | 14 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Okuma | 1 | 1 | 1 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Iğdır University, Iğdır / TURKEY • Tel (pbx): +90 476
226 13 14 • e-mail: info@igdir.edu.tr
|
|
|